نایب رئیس مجلس گفت: هیات عالی نظارت مجمع نباید مصوبه مجلس را بررسی کند و انتظار داریم رئیس جدید مجمع تشخیص به رویه هیات عالی نظارت مجمع پایان دهد.

موضع گیری دوباره مطهری علیه هیأت عالی نظارت مجمع

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی مطهری در خصوص اظهار نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: این هیات به لحاظ قانونی نمی‌تواند مصوبه مجلس را بررسی کند.

هیات عالی نظارت مجمع بدعت گذاری کرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ضمن بررسی طرح یا لایحه در مجلس، این هیات می‌تواند نظرات خود را به کمیسیون یا صحن بدهد و بگوید این ماده خلاف کدام یک از سیاست کلی نظام است و نمایندگان تصمیم گیری کنند، اما وقتی نمایندگان تصمیم گیری کردند ، این هیات نمی‌تواند مانند شورای نگهبان مصوبه مجلس را بررسی کند.

وی با اشاره به ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس گرفته است، افزود: این یک بدعتی است که در چند ماه اخیر از سوی هیات عالی نظارت مجمع شاهد هستیم.

رئیس جدید مجمع تشخیص به رویه هیات عالی نظارت مجمع پایان دهد

مطهری با بیان اینکه اصلا چنین روشی را نداریم و خلاف قانون اساسی است، ادامه داد: مجلس باید در مقابل این موضوع بایستد اما متاسفانه آن‌ها همچنان ادامه می‌دهند، از رئیس جدید مجمع تشخیص انتظار داریم که به این رویه پایان دهند.

۲ شورای نگهبان نداریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ضمن بررسی هر طرح یا لایحه ای هیات عالی نظارت مجمع می‌تواند نظرات خود را بیان کند اما تصمیم‌گیری با نمایندگان مجلس است، گفت: هیات عالی نظارت مجمع نباید مصوبه مجلس را بررسی کند زیرا ما دو شورای نگهبان نداریم و فقط یک شورای نگهبان داریم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.