این روزها پشت برخی چراغ قرمزهای مشهد شاهد خودروهایی هستید که هوای آلوده را به شهرشان هدیه می‌دهند و خیلی برایشان حقوق شهروندی اهمیتی ندارد.

جولان خودروهای آلاینده در مشهد؛ بیش از ۱۰۰۰۰ خودرو اعمال قانون شدند

به گزارش قدس آنلاین، بارش باران‌های اخیر هوای اردیبهشت‌ماه مشهدمقدس را بهاری‌تر از بهار سال‌های قبل کرده است و شاخص کیفی هوا در عمده روزها مناسب است.

سال گذشته بخش وسیعی از روزهای سال هوا چندان مساعد و مناسب نبود و عمدتا برای گروه‌های حساس در وضعیت هشدار قرار داشت و به همین دلیل چندان نمی‌شد از هوای بیرون بهره گرفت.

امسال اما قضیه مقداری متفاوت است و بارش‌ها هوای لطیفی را تا اینجای سال به مشهد هدیه داده و البته در کنار آن زمزمه‌های هواشناسی بیانگر این است که شاید هنوز هم باید منتظر بارش در مشهدمقدس باشیم و هوا از این هم که هست بهتر شود.

اما بازهم با وجود این هوای پاک و تمیز، هستند عناصر و البته خودروها و موتورسیکلت‌هایی که هوای زیبا و پاکیزه شهر را آلوده می‌کنند و تعداد آنها این روزها در مشهد نیز کم نیست.

اگر پشت برخی چراغ قرمزها و یا توقفگاه‌های شهری ایستاده باشید شاهد خواهید بود که خودروهایی هستند که بدون اینکه احترامی برای سایر شهروندان قائل باشند، از حقوق آنها عبور کرده و هوای شهر را آلوده می‌کنند.

حجم آلایندگی این خودروها نیز بعضا بسیار زیاد است به نحوی که می‌توان تا مدتی پس از تردد آنها همچنان شاهد هوای ناپاکی بود که آنها به شهرشان هدیه می‌دهند البته در این میان ورود بسیار مناسبی از شوی شهرداری و همچنین دستگاه قضایی صورت گرفته تا با این خودروها مقابله شود.

براساس یکی از این تصمیمات قرار است خودروهایی که ۲ بار اخطار بگیرند بلافاصله توقیف شوند تا نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام کنند.

از سوی دیگر مهدی یعقوبی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۴۷۰ خودرو  در ۴۶ روز گذشته اعمال قانون شده که ۴۵۹۷ آن مورد مربوط به خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: ۹۹۳ دستگاه خودرو به دلیل آلایندگی گسترده، اخطار قضایی صادر شده و به  تمیرگاه انتقال یافته است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: ۱۵۶ مورد از اعمال قانون‌ها مربوط به استفاده از نورافکن و چراغ‌های الوان است.  شهروندان می‌توانند برای تردد در معابر شهری از خودروهای عمومی استفاده کنند تا درجهت کاهش آلاینده‌ها سهیم باشند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.