به دنبال بالاگرفتن انتقادها از کیفیت شمایل سردیس استاد «جمشید مشایخی» که چندروز پیش جلو خیابانی به همین نام واقع در منطقه یک تهران نصب شد، شهرداری می گوید این سردیس برای رفع ایراد و شبیه سازی کامل، امشب به کارگاه هنری استاد «حسن زاده» منتقل می شود.

 سردیس جمشید مشایخی شبیه سازی می‌شود

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران اظهارداشت: سردیس استاد مشایخی که به اذعان استاد حسن زاده خالق اثر نیاز به شبیه سازی داشت، برای اصلاحات لازم و به منظور تمرکز بهتر و ایجاد شرایط مناسب کاری، امشب (سه شنبه) برای اقدامات اصلاحی به کارگاه انتقال می یابد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی این شهرداری، «مجید صالحی فیروزآبادی» افزود: انتقال و شبیه سازی اثر در زمره تعهدات خالق اثر بوده و برای مجموعه شهرداری تهران هیچگونه هزینه ای در پی نخواهد داشت.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک یادآور شد: انتخاب چهره استاد مشایخی برای سردیس بنا به خواست خانواده ایشان انجام و چهره انتخابی بدون عینک و با محاسن برگزیده شد که برای اصلاح مجدد و شبیه سازی سردیس در انتخاب چهره محدودیتی از سوی خانواده استاد وجود ندارد.
صالحی با بیان اینکه زمانبندی تولید و نصب اثر با توافق هنرمند مجسمه ساز بود افزود: ما از کیفیت کار استاد حسن‌زاده که یکی از هنرمندان خوب تجسمی کشور به شمار می رود مطمئن بودیم و تعجیلی نیز در نصب آن نداشتیم.
وی ادامه داد: متاسفانه استاد حسن زاده در زمان انجام کار دچار بیماری شدند و کار آنطور که باید اجرا نشد؛ بر همین اساس این فرصت مجدد به وی داده شد تا در کارگاه خود شبیه سازی لازم را با اجرای جزییات چهره بر روی سردیس و کاهش ارتفاع آن به اندازه استاندارد، انجام دهند و اثر فاخر و در شان استاد مشایخی تولید شود و مورد اقبال همگان قرار گیرد.
براساس این گزارش، رضا حسن زاده از استادان برجسته مجسمه سازی و مورد تایید سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار دارد که سردیس هایی از شهید بهشتی، استاد ضابطی جهرمی، دکتر قانعی راد و استاد شاهنواز را اخیرا اجرا کرده است.
سردیس استاد مشایخی جمعه 13 اردیبهشت ماه جاری در ولنجک رونمایی شد. «احمد مسجدجامعی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از جمله منتقدانی بود که این سردیس را نامناسب توصیف و بیان کرد: سردیسی که برای استاد مشایخی ساخته شده گویا از یک عکس پرسنلی ایشان آن هم آخرین عکس ایشان ساخته شده است. 

 

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.