۱۰ کتاب در ششمین جشنواره ادبی بدیع الزمان فروزانفر بشروی با حضوراستادان ادبیات کشور، امام جمعه و مسئولان شهرستان رونمایی شد.

رونمایی از ۱۰ کتاب در جشنواره ادبی استاد فروزانفر

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه در این مراسم گفت: در جشنواره و جایزه ادبی استاد فروزانفر ۱۰ عنوان کتاب رونمایی شد که از این تعداد سه مورد مربوط به نویسندگان شهرستان و بقیه در حوزه ادبیات فارسی و تجدید چاپ است.

پور رفعتی افزود: استاد بدیع الزمان فروزانفر از شخصیت‌های برجسته علمی روزگار است که بیش از ۴۰ سال از عمر خود را صرف تحقیق در آثار مولوی کرد و برای تأسیس دانشگاه‌های ادبیات و زبان فارسی سفرهایی به خارج کشور داشت.

وی ادامه داد: با همکاری هیئت امنای آثار فروزانفر و دستگاه‌های شهرستان، برای چندمین سال جشنواره و جایزه ادبی استاد با حضور استادان ادبیات کشور مانند دکتر مراقبی، اکبری و... برگزار شد. استاد بدیع الزمان فروزانفر، زاده بشرویه از استادان نامدار ادبیات و تاریخ ادبیات فارسی به شمار می‌رود و دانش گسترده‌اش در علوم مختلف سبب شده است تا از او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ معاصر ایران در حوزه ادبیات کهن یاد شود. از استاد فروزانفر ۳۷ جلد کتاب، ۱۱۲ مقاله و سخنرانی و ۲۰ مدال علمی به جا مانده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.