معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان رضوی از کشف ژن جدیدی مرتبط با بیماری قلبی ارثی برای نخستین بار در دنیا خبر داد.

کشف ژن جدید مرتبط با بیماری قلبی ارثی توسط محققان بیمارستان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر کامران غفارزادگان ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: دستآورد پژوهشی اخیر پژوهشگران بیمارستان رضوی، ژن جدیدی در بیماری کاردیومیوپاتی ارثی است که برای نخستین بار در دنیا به همت محققان این مرکز و با همکاری دانشگاه سنت جورج انگلستان کشف شده است.

وی افزود: این اکتشاف مهم طی مقاله‌ای علمی در ژورنال علمی Human molecular genetics با ضریب تأثیر ۶ Impact factor۶)) به چاپ رسیده است.

غفارزادگان عنوان کرد: دکتر افسون فضلی‌نژاد فوق تخصص اکوکاردیوگرافی، دکتر طاهرپور متخصص قلب و فوق تخصص الکتروفیزیولوژی و دکتر احسان غیور متخصص ژنتیک بیمارستان رضوی پس از دو سال تلاش فراوان و انجام فعالیت‌هایی از قبیل بیوپسی عضله و انجام آزمایشات ساختاری بر روی ژن KLHL۲۴ در مرکز تحقیقات سرطان رضوی واقع در این بیمارستان، توانستند برای نخستین بار در دنیا، این ژن را به عنوان یک ژن بیماری‌زا در ایجاد بیماری‌های کاردیومیوپاتی ارثی معرفی کنند.

وی اظهار کرد: کاردیومیوپاتی یا بیماری‌های ماهیچه قلب گروه متفاوتی از بیماری‌های عضله قلب هستند که در اثر آن‌ها قلب نمی‌تواند جریان خون کافی را برای اعضای بدن فراهم ‌سازد و فرد دچار نارسایی قلبی می‌شود که اغلب با آریتمی همراه است.

غفارزادگان بیان کرد: برگزاری کنگره‌های گوناگون و از همه مهم‌تر حمایت از پژوهشگران حوزه سلامت، بیمارستان رضوی را از یک مرکز درمانی صرف خارج کرده و به مرکزی برای حمایت از پژوهش‌های علمی تبدیل کرده است.

گفتنی است، طی این سال‌ها فعالیت‌ها و اختراعات دارای رتبه پژوهشی و مقالات شاخص توسط محققان این بیمارستان، در ژورنال‌های معتبر و نمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مهم دنیا به ثبت رسیده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.