سیستان و بلوچستان- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان ۵ صیاد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در آب های دریای عمان خبر داد.

نجات جان ۵ صیاد لنج حادثه دیده در آب‌های دریای عمان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از  اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان از نجات جان ۵ صیاد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) در آبهای دریای عمان خبر داد.

ابراهیمی ضمن بیان جزئیات این حادثه دریایی اظهار داشت : یک لنج صیادی با ۵ نفر سرنشین در فاصله ۲۰ مایلی از بندر چابهار به علت مشکل موتوری و ورود آب به موتورخانه به مدت ۶ ساعت در دریا سرگردان بودند که پس از دو ساعت عملیات جستجو و نجات دریایی افراد مضطر به وسیله شناور ناجی ۵ ، نجات یافته و به محل امن انتقال داده شدند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: نجات یافتگان در صحت و سلامت کامل به سر می برند و وضعیت جسمانی آنها رضایت بخش گزارش شده است.

این مقام مسئول به مالکان ، فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج ها توصیه کرد : حتما به اطلاعات هواشناسی روزانه که روی کانال ۶۹ توسط مرکز (MRCC) اعلام می شود توجه ویژه ای داشته و از صحت تجهیزات ارتباطی قبل سفر اطمینان حاصل نمایند.

وی از فرماندهان شناورها خواست در صورت هرگونه حادثه مرکز  (MRCC) روی کانال ۱۶ دریایی را خطاب قرار داده یا با تماس با (شماره۱۵۵۰) این مرکز را در جریان کامل حادثه جهت عملیات امداد و نجات و ارائه خدمات موثر قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.