محمد جواد جمالی گفت: دولت آمریکا با اعمال محدودیت‌های تازه علیه برنامه هسته‌ای کشورمان از خط قرمز ایران در برجام که همانا غنی سازی و برنامه هسته‌ای است، عبور کرد. در شرایط کنونی جمهوری اسلامی باید به دنبال از سرگیری اقداماتی باشد که پیش از برجام انجام می‌داد و همان اقدامات موجب شد که گروه ۵+ ۱ به پای میز مذاکره بیاید.

تحریم‌های هسته‌ای جدید آمریکا در واقع برگشت به توافق سعدآباد است/ دولت فعالیت‌های قبل برجام را دوباره از سر بگیرد

محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره عدم تمدید معافیت‌های تحریمی در جریان همکاری‌های هسته‌ای ایران با کشورهای مختلف جهان از سوی دولت ترامپ و تصمیم شورای عالی امنیت ملی برای کاهش تعهدات کشورمان در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکایی ها، اظهار داشت: آمریکا آخرین امیدواری که درباره برجام باقی مانده بود را با اعمال دوباره تحریم های هسته ای از بین برد و در واقع از خط قرمز ایران در برجام که همانا غنی سازی و برنامه هسته ای است، عبور کرد. مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا بر پایه به رسمیت شناخته شدن برنامه هسته ای بود اما دولت ترامپ هیچ اقدام و فعالیتی در این زمینه انجام نداد. اکنون دولت باید بر موضع محکمی که اعلام کرده استوار باشد و برنامه های خود را گام به گام پیش ببرد.

محمد جواد جمالی ادامه داد: با وجود اینکه دولت های غربی حقوق هسته ای ایران را تا حدی به رسمیت شناخته بودند اما اعمال تحریم های هسته ای جدید از سوی آمریکا در واقع برگشتی به توافق سعدآباد است و باید گفت که از برجام تنها یک اسم باقی ماند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی باید به دنبال از سرگیری اقداماتی باشد که پیش از برجام انجام می داد و همان اقدامات موجب شد که گروه ۵+ ۱ به پای میز مذاکره بیاید. ما باید گام به گام فعالیت های خود را در برابر بدعهدی های آمریکا و اروپا از سر بگیریم تا آنها ملزم به مذاکره یا اقدام عملی در قبال تعهدات خود باشند.

نماینده مردم فسا افزود: متاسفانه اروپایی ها نیز نه تنها اقدامی در قبال برجام و تعهدات خود در آن انجام ندادند، بلکه بحث موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران را هم پیش کشیده و خواستار توقف آن شدند. اروپایی ها دیگر دستشان رو شده است و خودشان اعتراف می کنند که توانایی مقابله با فشارهای آمریکا را ندارند. دولت باید گسترش روابط خود با کشورهایی همچون روسیه و چین را همانند دیگر اقداماتی که در راستای دور زدن تحریم ها مدنظر دارد در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.