خوزستان- معاون وزیر صنعت در مراسم رونمایی از طرح ملی «تاپ» با بیان اینکه انقلاب صنعتی قرن حاضر یک سونامی بزرگ برای اقتصادهای سنتی است از عدم حضور مدیران ارشد صنعت استان خوزستان و اساتید دانشگاه چمران انتقاد کرد.

انقلاب صنعتی قرن حاضر یک سونامی برای اقتصادهای سنتی است

 به گزارش قدس آنلاین؛  برات قبادیان روز چهارشنبه در مراسم رونمایی اﺯ طرح ﻣﻠﻲ توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار  در استان خوزستان با انتقاد از عدم حضور مدیران ارشد صنعت استان خوزستان و اساتید دانشگاه چمران در این مراسم گفت: خوزستان سومین استان بعد از تهران و اصفهان بود که برای رونمایی از طرج ملی ایکاپ در آن حاضر هستیم با وجود استقبال زیاد اصفهان و تهران مسئولان خوزستان حضور کمرنگی در این مراسم داشته اند.

وی راهکارهای موجود در راه برطرف کردن معضلات اقتصادی در ایران را مناسب ندانست و اظهار کرد: انقلاب صنعتی قرن حاضر یک سونامی بزرگ برای اقتصادهای سنتی است که آن را دگرگون می کند ما نیز باید جامعه خود را با جامعه جهانی همسو کنیم در غیر این صورت همانطور که خیلی از اقتصادها نابود می شود، ما نیز استثنا نیستیم.

وی اذعان کرد: برای اینکه  فرزندان و دانشجویان ما بیکار نباشند نیاز به همکاری دانشگاه و صنعت داریم  ما باید استفاده از صنعت نفت به سمت اقتصادی دیگری برویم که ایتاپ است.

جایگاه نامناسب شهرکهای صنعتی

معاون وزیر صنعت با یادآوری اینکه این مراسم قرار بود زودتر در خوزستان انجام شود، یاد آور شد: بازدید از مناطق سیل زده نشان داد، ۹۵ درصد در جاهایی که نباید شهرک سازی می شد اقدام به ایجاد شهرک های صنعتی کرده ایم وقتی علم و تدبیری که خداوند داده استفاده نکنیم اوضاع همین است.

وی افزود: تا به امروز از ثروت بادآورده نفت استفاده کرده ایم آن هم بدون ارزش افزوده و امروز باید بدانیم اقتصاد از منابع محکوم به شکست است و اگر شیوه خود را تغییر ندهیم باید در این مورد پاسخگو باشیم.

به گزارش قدس آنلاین طرح تاپ با محوریت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و ستاد کل نیروهای مسلح در سه بخش «سرباز تاپ»، «دانشجو تاپ» و «استاد تاپ» اجرا می شود.  

عرضه کنندگان دانش و تکنولوژی در این طرح دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت خود را در بنگاه های اقتصادی بگذرانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی انجام پایان نامه های خود بصورت مساله محور، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی که مایل هستند در قالب طرح یا دکترای صنعتی، فرصت مطالعاتی در بنگاه های صنعتی و معدنی انجام پروژه های مستقل یا مشترک فعالیت نمایند هستند.  

طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با هدف توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقای سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه، ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال پایدار و زایشی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.