گیلان- مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: در قالب اجرای طرح کوثر کمیته امداد گیلان با مشارکت خیران نیکوکار، کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه را به افراد تحت پوشش این نهاد پرداخت می‌کند.

مددجویان گیلانی کمیته امداد کمک هزینه ازدواج دریافت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ،عباس اهرابی  از اجرای طرح کوثر در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: کمیته امداد گیلان در قالب اجرای طرح کوثر و با مشارکت خیران نیکوکار، کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه را به مددجویان تحت پوشش خود به ویژه در مناطق محروم استان پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در قالب اجرای طرح کوثر تعداد زیادی از مددجویان این نهاد از تسهیلات یاد شده بهره‌مند شدند عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۸۰۰ فقره کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گیلان پرداخت شد.

اهرابی اهداف از اجرای طرح کوثر را تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد اعلام کرد و ابراز داشت:‌ اعطای کمک‌های مالی و نقدی به مددجویان تحت پوششی که قصد شروع یک زندگی مشترک را دارند و کمک برای ازدواج آسان جوانان از جمله برنامه‌های موفق کمیته امداد است.

وی مشارکت بسیار بالای خیران و نیکوکاران گیلانی با کمیته امداد جهت اجرای طرح کوثر را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: نیکوکاران و نیک‌اندیشان گیلانی هیچ زمان کمک‌ها و مساعدت‌های خود را از مددجویان کمیته امداد گیلان دریغ نکرده‌اند و در کارهای خیر همواره پیشتاز هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بازماندن بسیاری از جوانان از امر ازدواج و تشکیل خانواده را معضلی برای جامعه دانست و اظهار داشت: در اختیار نداشتن شغل مناسب و مسکن، از جمله دغدغه‌های جوانان امروز برای تشکیل زندگی است به طوری‌که از این مشکلات می‌توان به عنوان مهم‌ترین موانع ازدواج نام برد.

اهرابی کمک به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان برای تشکیل زندگی مشترک را اقدامی بسیار ارزشمند خواند و عنوان کرد:‌ در حال حاضر بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش این نهاد حمایتی به دلیل شرایط درآمدی و امکانات مالی پایین، قادر به فراهم کردن امکانات ازدواج برای فرزندان خود نیستند.

وی با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح کوثر کمیته امداد گیلان به هر یک از نوعروسان تحت حمایت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان کمک می‌کند افزود: کمیته امداد گیلان مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان نیز به پسران تحت حمایت خود تسهیلات ازدواج پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تأکید بر اینکه این نهاد دوره‌های مشاوره ازدواج را نیز برای مددجویان تحت پوشش خود به صورت رایگان برگزار می‌کند خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی لازم به زوج‌های جوان قبل از عقد و ازدواج از دیگر اقدامات مؤثر کمیته امداد در بحث ازدواج جوانان است.

اهرابی اجرای طرح‌هایی در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد دانست و ابراز داشت:‌ اعطای تسهیلات نقدی و خدمات مشاوره‌ای لازم برای شروع کسب و کارهای جدید به مددجویان می‌تواند به رشد سطح اقتصادی خانوارها کمک شایانی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.