۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 655479

دومین جشنواره «فامیل چتر خانواده» با هدف تحکیم بنیان خانواده با مشارکت ۱۰ منطقه در ماه رمضان برگزار می‌شود.

دومین جشنواره «فامیل چتر خانواده» برگزار می‌شود

اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگ‌سرای رازی با اشاره به دومین جشنواره «فامیل چتر خانواده» گفت: این جشنواره همزمان با ماه مبارک رمضان در ۱۰ منطقه و با هدف گسترش شبکه فامیلی، هدفمند کردن دورهمی‌ها، شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های خانواده‌ها و ایجاد خوداتکایی در بین خانواده‌ها با شعار «شهر خدا؛ شهر همدلی» برگزار می‌شود.

بختیاری ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای اجرای این طرح دانست و اضافه کردمحوریت این طرح خانواده است. اعضای فامیل در دورهمی‌های ماه رمضان یک پروژه‌ای را اجرا می‌کنند. موضوع پروژه می‌تواند به پیشنها ما یا ایده‌ای از سوی خودشان باشد.

وی درباره موضوع‌های اجرای پروژه توضیح داد: پروژه‌ها باید به صورت گروهی و توسط اعضای فامیل انجام شود. این پروژه‌ها می‌تواند اجرای مراسم‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی مانند مسابقه حفظ و قرائت قرآن، کارگاه سبک زندگی قرآنی، تجلیل از روزه‌اولی‌ها، شب شعر فامیلی، نشست نقد فیلم، مسابقات ورزشی، کارگاه مشاوره خانواده، مسابقه عکاسی، کوه‌پیمایی و... باشد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ در ادامه گفت: از هر منطقه پنج تسهیلگر انتخاب می‌شوند و تسهیلگران حلقه‌های فامیلی را معرفی می‌کنند. در حقیقت تسهیلگران واسطه‌ای بین مراکز فرهنگی هنری در مناطق و حلقه‌های فامیلی هستند. هر تسهیلگر حداقل چهار حلقه فامیلی معرفی می‌کند که در هر منطقه می‌شود۲۰ حلقه فامیلی و در کل حداقل ۲۰۰ حلقه فامیلی در این طرح شرکت می‌کنند. هر حلقه فامیلی باید حداقل از هشت خانواده تشکیل شده باشد.

بختیاری در ادامه اضافه کرد: بعد از اجرای پروژه باید ۱۰ قطعه عکس، یک تا دو عدد فیلم یک دقیقه‌ای و یک گزارش از طرف تسهیلگر از اجرایی شدن پروژه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. در پایان ماه مبارک رمضان مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و از ده حلقه فامیلی برگزیده تجلیل می‌شود. داوران جشنواره با توجه به خلاقیت و نوآوری، دست‌آوردهای فرهنگی هنری، میزان مشارکت، میزان تاثیرگذاری، ارسال عکس‌های با کیفیت و... از پروژه‌های انجام شده، حلقه‌های فامیلی برتر را انتخاب می‌کنند.

اکبر بختیاری در پایان با بیان این نکته که در سالیان اخیر با توجه به زندگی صنعتی رشته‌های فامیلی تا حدودی دچار ضعف شده، گفت: ولی با توجه به ریشه عمیق ارتباطات فامیلی در فرهنگ کهن و ریشه‌دار ایران این رشته‌ها هرگز گسستنی نیست و اجرای برنامه‌هایی از این دست در تقویت این رشته‌ها سودمند است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.