"عثمان الحکمی" سخنگوی انجمن جوانان مقاومت یمن در یادداشتی اختصاصی برای قدس آنلاین تحت عنوان "سازمان های بین المللی و بی مسئولیتی آنها در قبال درد و رنج ملت یمن" نوشت: سازمان های بین المللی اهدافی عکس شعارهای انسانی خود دارند و دلیل آن این است که این سازمان های تحت سلطه کشورهایی هستند که منافع اقتصادی، سیاسی و امنیتی خاص خود را تنها مد نظر قرار می دهند.

سعودی و امارات رسانه‌های جهان را خریده‌اند

شعارهایی که سازمان های بین المللی سر می دهند، شعارهایی والا و بسیار خوب است، اما متاسفانه این شعارها به منصه عمل در نمی آیند و بلکه بسیاری از رویدادها و تحولات سیاسی در برخی از کشورها طی سال های اخیر نشان داده است که این سازمان اهدافی عکس شعارهای خود دارند و دلیل آن این است که این سازمان های تحت سلطه کشورهایی هستند که منافع اقتصادی، سیاسی و امنیتی خاص خود را تنها مد نظر قرار می دهند.

این کشورها معتقدند که منافع انها در منطقه جز از طریق تضعیف دیگر کشورها محقق نخواهد شد و پس از تضعیف این کشورها به بهانه حمایت از آنها در این کشورها دخالت کرده و شروع به غارتگری می کنند. ولی سوالی که مطرح می شود اینکه دولت های قدرتمند چگونه می توانند منافع کشوری که ضعیف شده و تمام زیرساخت های آن نابود شده را تامین کنند؟

اهداف اصلی سازمان های بین المللی

اهداف و دلیل اصلی ایجاد سازمان های بین المللی، تقویت و حفظ صلح جهانی به منظور ایجاد ثبات و امنیت در جهان، حمایت از غیرنظامیان، جلوگیری از نزاع، کمک به پایان یافتن درگیری ها، تقویت اعتماد میان طرف های مقابل برای دست یابی به راه حل های مسالمت امیز در نزاع هاست.

همچنین از دیگر اهداف شکل گیری سازمان های بین المللی ارائه کمک های انسانی، پزشکی و آموزشی به آسیب دیدگان از جنگ ها، کمک به کاهش درد و رنج انسان ها با صرفنظر از نژاد، دین و باورهای سیاسی، تلاش برای تحقق حقوق بشرو مجازات جنایتکاران و عاملان جنگ و درگیری و... است.

امروز در جهان و به ویژه یمن، شاهد موارد بی شماری از نقض حقوق بشر و جنایت علیه غیرنظامیان هستیم. سازمان های بین المللی حقوق بشری در قبال این همه جنایت و نقض حقوق بشر در یمن چه اقدامی انجام داده اند؟! اینجاست که چهره زشت و قبیح این سازمان ها برملا شده و مشخص می شود که این سازمان ها تنها برای تامین منافع کشورهای صاحب قدرت تشکیل شده و هیچ روزی حقوق غیرنظامیان متضرر از جنگ های آنان را مد نظر نداشته است.

ملت یمن و فقدان نقش سازمان های بین المللی در سایه تجاوزات سعودی-اماراتی

ملت یمن از چند سال پیش تاکنون در معرض وحشیانه ترین جنگ در تاریخ خود قرار دارد و جنگنده های سعودی به طور متوسط روزانه ۴۵ حمله را علیه آنها انجام می دهد. هزاران نفر از مردم یمن در این مدت شهید و زخمی شده اند و هزاران خانه و زیرساخت های یمن ویران شده است.

بیش از ۴۰۰ هزار کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه حاد در معرض مرگ قرار دارند و هر ده دقیقه یک کودک یمنی به دلیل محاصره، نبود دارو و غذا و استفاده عربستان و امارات از تسلیحات ممنوعه بین المللی می میرند.

امروز ۲۱ میلیون یمنی نیازمند شدید کمک های انسانی هستند و اوضاع انسانی به شدت در یمن وخیم است. امروز نقاب از چهره ها فرو افتاده و گرچه آنها سعی داشتند تا واقعیت را وارونه جلوه دهند اما ثابت شده که معاهده ها و توافقنامه صرفا جوهری روی کاغذ بوده و سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین المللی با سکوت خود در قبال این جنایت ها ثابت کردند که هیچ ارزشی ندارند و شعارهای آنها کذب محض است.

پترو دلار در برابر سکوت 

نقش اموال سعودی و اماراتی در ویران سازی بسیاری از کشورها، بحران سازی و خرید رسانه ها و سازمان های بین المللی برای سکوت در قبال جنایت های خود برهمگان واضح و مبرهن است.

سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی اموال بسیاری را در قبال جنایت های ضد بشر جنایکاران بین المللی مانند عربستان، اسرائیل، امریکا و...دریافت می کند و حتی این جنایت ها با محکمویت نیز مواجه نمی شوند.

امروز ملت های آسیب دیده از جنایت ها بسیار خشمگین هستند و بسیاری از یمنی ها هر روز به خیابان ها می آیند و اعتراض خود را نسبت به بی مسئولیتی سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی ابراز می دارند، اما کجا گوش شنوا!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.