مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان خراسان رضوی گفت: با همکاری مجموعه قضایی استان ۴۳ حساب افراد حقیقی که به دنبال جمع آوری کمک های مردمی بودند مسدود شد.

۴۳حساب بانکی غیرمجاز برای جمع آوری کمک به سیلزدگان مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی ظهر امروز در نشست خبری به منظور روز جهانی هلال احمر، گفت: امسال شعار هفته هلال احمر در کشور بر دو محور (سیل مهربانی جاری است ) و همچنین (ایران برای همه ) پایه گذاری شده است.

وی تصریح کرد: به دنبال وقوع سیل در ابتدای سال جاری در برخی از استان های کشور ، ۱۶۷ پایگاه ثابت و موقت در مناطق مختلف استان خراسان رضوی راه اندازی شد که در مجموع کمک های نقدی جمع آوری شده از این صندوق ها بالغ بر ۲۰میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال می باشد.

احمدی ادامه داد: افراد نیکوکار از طریق کد دستوری #۱۱۲* و همچنین شماره حساب ۹۹۹۹۹نزد تمام بانک های کشورمتعلق به سازمان هلال احمر می توانند کمک های خود را برای مردم سیل زده واریز و ارسال کنند .در کل کشور مجموع کمک های دریافتی از این طریق ۱۵۰میلیارد تومان بوده است که پس از آغاز عملیات باز توانی و بهسازی مناطق سیل زده بسته به  نوع نیازها به صورت نقدی و یا غیر نقدی به خانواده های سیل زده پرداخت می گردد.

وی با بیان اینکه مجموع کمک‌های غیر نقدی مردم نیز در ۶۹ محموله و با ارزش ۵۹ میلیارد ریال به استان های سیل زده  ارسال شد که ۴۴ محموله آن به استان گلستان، ۲۰ محموله به استان لرستان و ۵ محموله نیز سهم استان خوزستان می باشد، افزود: از ان جا که  استان خراسان رضوی به عنوان استان معین کمک رسانی به استان سیل زده گلستان توسط وزارت کشور معرفی شد ،  ۵۰ نفر از هلال احمر خراسان رضوی  به همراه ۱۴ خودرو عملیاتی در دو مرحله به این استان اعزام و در دو شهرستان آق قلا و گمیشان به امداد رسانی پرداختند.

احمدی ادامه داد: با همکاری مقامات قضایی، حساب های افراد حقیقی که قصد جمع اوری کمک های نقدی برای سیل زدگان داشتند مسدود گردید و مقرر شد که جمع آوری کمک ها به صورت هدفمند توسط جمعیت هلال احمر و کمیته امداد صورت بگیرد که در این زمینه دادستانی استان خراسان رضوی نیز اقدامات موثر و قابل تقدیری را انجام دادند .

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل‌ ابتدای سال  تعداد ۵۰۰ چادر از محل کمک های دولت چین به خراسان رضوی ارسال شد تا ضمن ذخیره‌سازی انبارها، مشکلی در بحث میزان چادرهای مورد نیاز وجود نداشته باشد، تصریح کرد: کمک های بشر دوستانه که صرفا  از محل انبارهای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در موضوع سیل اخیر  صورت گرفت، بالغ بر ۷ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان می باشد که این کمک ها  به استان های خوزستان، گلستان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ارسال شدند. همچنین از آن جا که استان خراسان رضوی به عنوان یک استان منطقه ای و پشتیبانی در نظر گرفته شده است، یک سری اقلام بشر دوستانه با همکاری آستان قدس رضوی به استناد ماده ۵۶ آیین نامه مالی و محاسباتی و ترک تشریفات ، خریداری و به استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان ارسال شد که شامل چادر، پتو، موکت، ظروف یکبار مصرف و مجموعه های بهداشتی و درمانی می باشد.

احمدی با بیان اینکه بالگردهای جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز به استان های گلستان و خوزستان اعزام شدند، افزود: در کل استان خراسان رضوی ۶ بالگرد هوایی متعلق به جمعیت هلال احمر وجود دارد که این آمار بسیار پایین است و  در شان یک استان زیارتی و کلانشهر مشهد  نمی باشد. همچنین با همکاری استان قدس رضوی ، در حال حاضر امکان تردد و استقرار  بالگرد های  این جمعیت در برخی از صحن های حرم مطهر فراهم شده است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ برای جمعیت هلال احمر ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که سهم خراسان رضوی از این بودجه  ۸درصد است .  این مقدار برای تقویت بنیه عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کافی نمی باشد و از طرفی در اختصاص بودجه به جمعیت هلال احمر استان موضوع حضور زائران در این استان نادیده گرفته می شود.

احمدی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۱۶ مورد حادثه و ۳۶۵ هزار و ۲۳ حادثه‌دیده داشتیم و در ایام نوروز امسال نیز خدمات‌رسانی ویژه را با توجه به وقوع سیل‌های نوروزی در نظر گرفتیم و ۲۰۰ خودروی فعال اداری و عملیاتی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادارات و پایگاه‌های امدادی سطح استان فعالیت داشتند.

وی افزود: ما در هر لحظه از این امادگی برخوردار هستیم که به علاقمندان آموزش های لازم را برای مواجهه با حوادث و اتفاقات ارائه دهیم و توصیه ما به مردم نیز این است که این آموزش ها را فرا بگیرند زیرا در مسیر زندگی به طور قطع به انها نیاز خواهند داشت.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۱میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از بدهی بیمه ها به این سازمان پرداخت شده است، بیان داشت:  همچنین به مناسبت هفته هلال احمر از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه تخفیف ۱۰ درصدی خدمات درمانی مراکز درمانی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعمال شده و مردم می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در مورد مهمترین مسئله جمعیت هلال احمر استان در حال حاضرنیز اظهار داشت: مهمترین مسئله جمعیت هلال احمر استان  درحال حاضر باز سازی و باز توانی ظرفیت های عملیاتی است زیرا از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر ارائه خدمات به ۱۱ میلیون زائر و گردشگری که به خراسان رضوی سفر کردند، بخش زیادی از ظرفیت های این جمعیت صرف کمک رسانی به حادثه دیدگان در سیل استان های دیگر شد . که با توجه به حجم گسترده عملیات انجام شده در این سیل،  نیازمند بازتوانی ظرفیت ها هستیم که در این زمینه انتظار می رود دولت توجه اساسی به این موضوع داشته باشد . همچنین به دلیل مشکلات بانکی که در حال حاضردر عرصه بین المللی  وجود دارد ۵۰۰میلیون یورو از محل صندوق اضطراری فدراسیون هلال احمر در ژنو هنوز به دست جمعیت هلال احمر استان نرسیده است و در سیل اخیر نیز فقط توانستیم کمک های غیر نقدی را از کشورهایی نظیر ترکیه، قطر، کویت و المان با حضور نماینده خود این کشورها در حال توزیع می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.