مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جزئیات برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را تشریح کرد.

جزئیات برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد
 
به گزارش قدس آنلاین ، جعفر مروارید در جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت از 23 تا 30 اردیبهشت ماه به مدت 8 شب در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی در خصوص ویژگی‌های این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه 700 غرفه و 23 بخش محتوایی فعالیت خواهند کرد. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: حضور حداکثری جامعه‌المصطفی از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه است، 20 ملیت از ملل اسلامی، برنامه‌های ویژه‌ای مانند غذای ملل، کرسی نظریه‌پردازی، مهد بین‌الملل و جنگ‌های قرآنی را در نمایشگاه اجرا خواهند کرد.
مروارید حضور قاریان بین‌المللی و قرائت‌های مجلسی این قراء در نمایشگاه را از دیگر ویژگی‌های برجسته نمایشگاه دانست و تصریح کرد: 14 قاری بین‌المللی از ایران و 9 قاری از کشورهای اسلامی در نمایشگاه حضور دارند؛ همچنین دو میهمان ویژه بین‌المللی از کشورهای عمان و عراق خواهیم داشت.
وی با بیان این‌که مضمون نمایشگاه در مشهد رویکرد بین‌المللی و آکادمیک با نگاه به نشاط اجتماعی است، افزود: برگزاری 9 نشست تخصصی دانشگاهی با رویکرد مطالعات اسلامی قرآنی از دیگر ویژگی‌های بارز نمایشگاه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: اجرای نمایش خیابانی، تصویرسازی قرآنی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، چاووشی‌خوانی، خوانش داستان و پرده‌خوانی، کتابت قرآن، اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های قرآنی از برنامه‌های این نمایشگاه است.
مروارید خاطرنشان کرد: هم‌چنین شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای را در نمایشگاه برگزار خواهد کرد. 
وی بر پوشش رسانه‌ای نمایشگاه تاکید کرد و افزود: امیدواریم رسانه‌ها و صدا و سیما در پوشش رسانه‌ای نمایشگاه حضور فعال و موثری داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نگاه به قرآن را مصداق تبیان کل شیء دانست و گفت: قرآن در سبک زندگی ایرانی اسلامی، منشأ اثر است و سبک زندگی را به ما نشان می‌دهد؛ هم‌چنین قرآن در همه زمینه‌ها و مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند الهام‌بخش باشد.
هم‌چنین در این جلسه دبیر چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت،حجت الاسلام والمسلمین کاظمی‌نسب، اظهار امیدواری کرد که چهاردهمین دوره نمایشگاه بهترین نمایشگاه برگزار شده قرآن و عترت باشد.
در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌های همکار در نمایشگاه، شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، جامعه‌المصطفی، اداره کل آموزش و پرورش و ... گزارشی از برنامه‌هایشان را در نمایشگاه ارائه کردند. همچنین حوزه علمیه، نیز برنامه‌های معرفتی نخبگانی، همراه با برنامه‌های جنگ قرآنی، برای سطوح مختلف مخاطب را خواهد داشت.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.