رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۱۸۰ هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده است.

بیش از ۱۸۰ هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمد رضا دارابی چهارشنبه ظهر در نشست سلامت و امنیت غذایی خراسان رضوی در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۵ میلیون نفر جمعیت است که از این تعداد دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال هستند و بر اساس بررسی‌های انجام شده در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از ۱۸۰ هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده است.

وی افزود: بیماری فشار خون بالا را به عنوان بیماری خاموش مطرح می‌کنند که اثرات زیانباری بر سلامت قلب، کلیه، مغز افراد وارد کرده و باعث سکته‌های قلبی و عروقی می‌شود و در صورت شناسایی زودهنگام این بیماری ضمن پیشگیری از بروز عوارض از مرگ و میر زود رس نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در همین راستا برنامه ارزیابی بسیج ملی تست فشار خون همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت با همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و ادارات در راستای کنترل فشار خون و ارتقا سلامت در چارچوب کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا است و مردم باید به فشارخون بالا به عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه داشته باشند.

دارابی تاکید کرد: همکاری سازمان‌ها و دیگر نهادها نقش مؤثری در تحقق اهداف در حوزه سلامت دارد و امیدواریم با همکاری تمامی سازمان‌ها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کرده و جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.