زنجان-فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان گفت: سپاه با تشکیل گروههای جهادی در اجرای ۱۲۰ پروژه محرومیت زدایی مشارکت خواهد کرد.

ورود سپاه به روستاهای خسارت دیده ناشی از سیل در زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محسن سهندی   در نشست خبری بعد از ظهر چهارشنبه با اشاره به نقش  محرومیت زدایی بسیج  و تشکیل  ۲۰۰  گروه جهادی پایگاه محور در شهرستان و ۲۵ گروه جهادی حوزه محور در سپاه ناحیه گفت: در کنار گروههای مختلف جهادی گروه های خواهران هم فعال است.

وی  با بیان اینکه در سال گذشته در بخش خدمت رسانی و عمرانی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: در سطح حوزه های مقاومت، گروه ها با جذب افراد خیر، بسته های غذایی، آموزشی و لوازم التحریر تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی شهرستان در بخش های عمرانی در پروژه های آب شرب به صورت مشارکتی ورود پیدا کرد، خاطرنشان کرد: درسال گذشته، هشت پروژه در دست کار بود که هفت پروژه نهایی و تحویل داده شده است.

وی یاد آورشد: پروژه منبع روستای میرجان از سال گذشته در ۷۰۰ مترمکعب از طرف بسیج سازندگی، خیرین و اعتبارات دهیاری ها در دست اجراست.

  وی اظهارداشت:با شناسایی خانواده های محروم که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند؛ خانه های محروم با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث شد.

سهندی بازسازی  ۱۰مدرسه  دز مناطق محروم شهرستان با اعتبار ۶۳ میلیون تومان را از دیگر اقدامات سپاه ذکر کرد و افزود: تسهیلات ۳ میلیارد ریالی برای طرح های اقتصاد مقاومتی و ۸۰۰ میلیون تومان در جهت محرومیت زدایی را  کمک رسانی صورت گرفته است.

 فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه امسال برای ۱۶ پروژه آبرسانی اعلام آمادگی کرده ایم، افزود: ساخت ۱۵ خانه محروم و مشارکت در اجرای ۱۲۰ پروژه محرومیت زدایی از سوی قرارگاه پیشرفت و محرومیت زدایی از برنامه های امسال است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیون تومان کمک رسانی از سوی گروه های جهادی به مردم حادثه دیده اهدا شد، افزود: این کمک ها در قالب ۹۴۰۰ تخته پتو، ۲۵ هزار پرس غذا، ۷۷۰۰ دست لباس به ارزش ۶۷۰ میلیون تومان و ۱۲۰ میلیون تومان کمک های غیرنقدی در اختیار حادثه دیدگان قرار گرفت.

 فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه امسال برای ۱۶ پروژه آبرسانی اعلام آمادگی کرده ایم، افزود: ساخت ۱۵ خانه محروم در قالب گروه های جهادی و مشارکت در اجرای ۱۲۰ پروژه محرومیت زدایی از سوی قرارگاه از برنامه های امسال است.

 این مسئول با انتقاد از عدم ورود نهادها و ارگانها به روستاهای خسارت دیده ناشی از بارشهای اخبر گفت:با تشکیل گروههای جهادی درحد توان به برخی از روستاها از جمله روستاهای واقع در مسیر دندی کمک رسانی داشتیم که نیاز به توجه جدی تر دارند.#

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.