وزیر امور خارجه گفت: ایران و روسیه طی یکسال گذشته و پس از خروج آمریکا از برجام روابط بسیار خوبی داشته و کاملاً با ایران همکاری کرده است، اما متأسفانه اروپا هیچ اقدامی انجام نداد.

ایران و روسیه پس از خروج آمریکا از برجام روابط بسیار خوبی داشتند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتای روسی خود در مسکو با اشاره نقش و اهمیت روابط ایران و روسیه اظهار داشت: هرچند رئیس جمهور کشورمان امروز نامه‌های حقوقی یکسان برای مقامات کشورهای باقیمانده در برجام ارسال کرده است، اما این به معنای آن نیست که موقعیت و شرایط همکاری و نوع روابط همه کشورها با ایران یکسان است.

ظریف افزود: از بین کشورهای باقیمانده در برجام، برخی از کشورها ازجمله روسیه برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و از همین رو من دریک سالگی خروج آمریکا از برجام به مسکو سفر کردم.

وی گفت: حامل نامه‌ای از رئیس جمهور ایران درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته‌ای، به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستم.

وزیر امور خارجه افزود: ایران و روسیه طی یکسال گذشته و پس از خروج آمریکا از برجام روابط بسیار خوبی داشته و کاملاً با ایران همکاری کرده است، اما متأسفانه اروپا هیچ اقدامی انجام نداد.

وزیر امور خارجه روسیه هم در این دیدار گفت: امروز قرار است موضوع مهم برجام، یک سال پس از خروج غیرقانونی و نامشروع آمریکا از این توافق هسته‌ای را بررسی کنیم. مسکو نامه رئیس جمهور اسلامی ایران را دریافت کرده است. پیامی از رهبری ایران درباره توافق هسته‌ای دریافت کردیم و آن را بررسی می‌کنیم.

لاوروف گفت: از تمایل ایران به پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت قدردانی می‌کنیم و اقداماتی را که اتخاذ کرده است، ارزیابی خواهیم کرد.

وی افزود: در خصوص اوضاع سوریه دیدگاه‌های خود را مطرح خواهیم کرد و در چارچوب نشست آستانه، با ایران همکاری می‌کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرد: رفتار واشنگتن مسبب مسائلی است که در خصوص توافق هسته‌ای به آن دچار شده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.