نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم شورای عالی امنیت ملی درباره برجام بر مبنای مفاد انضباطی این تعهد نامه بوده و عملا ایران خروج از برجام نداشته است.

گروه ۴+۱توفیق چندانی در عمل به مفاد برجام نداشتند/همه باید از تصمیم شورای عالی امنیت ملی حمایت کنیم

 بهروز بنیادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در باره تصمیم امروز شورای عالی امنیت ملی کشورمان درباره برجام اظهار داشت: ترامپ بعد از خروج از برجام و برگرداندن تحریم ها به افزایش فشارها مصمم بود و حتی در این زمینه به کشورهای اروپایی نیز برای عمل نکردن به برجام اعمال  فشار و یک جانبه گرائی را در پیش گرفته بود .

وی تصریح کرد: ایران در طول یک سال گذشته صبوری و مدارا پیشه کرد و در این مدت به گروه ۴+۱نیز فرصت داد تا آزمون خود را در عمل به برجام بدون توجه به امریکا ارائه کنند اما این کشورها نیز به جز چین در موارد محدود، توفیق چندانی در عمل به مفاد برجام نداشتند و از طرفی  برای رفع موانع بانکی و فروش نفت، کانال های مالی همچون اینستکس را مطرح و عمل به آن را منوط به تصویب FATF کرده بودند.

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل اباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برجام عملا زمانی برای ایران دارای مفهوم می باشد که منافعی به دنبال داشته باشد و اگر قرار باشد همزمان با اجرای برجام ، تحریم ها به روال قبلی برگردند و ایران همزمان نیز فرصت رشد و ارتقائ در زمینه  تحقیق و پژوهش در موارد مختلف را نداشته باشد، حاکمیت و ملت ان را نخواهند پذیرفت .

بنیادی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همچنان بر اصل برجام پایبند است، افزود:  اقدام امروز ایران در راستای عمل به آیین نامه انضباطی برجام بوده است و در حقیقت نقض برجام صورت نگرفته است ، بلکه به مفادی از آن در راستای بد عهدی طرفین عمل کرده است و در عرصه بین المللی به تمام تعهدات خود همچنان پای بند می باشد . از طرفی این فرصت دو ماهه زمان بسیار مناسبی برای کشورهای ۴+۱ است که اراده خودشان را در عمل به برجام بدون توجه به تصمیمات امریکا نشان دهند .

وی با بیان اینکه تصمیم امروز شورای عالی امنیت ملی درباره عمل به برخی مفاد برجام،  بسیار به جا و مناسب می باشد، اظهار داشت: در طول اجرای برجام ، سخنان اعضای ۵+۱ با رفتار واقعی انها در قبال ایران در تضاد بود و در عمل تصمیمات انهاعایدی برای ایران نداشت . ایران با حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود در عرصه بین الملل فعالیت و تعامل خواهد داشت و اگر کشورهای دیگر اهداف به جز این را دنبال می کنند ایران نیز تصمیمات دیگری را اتخاذ خواهد کرد.

بنیادی با اشاره به اینکه سخنان  اروپایی‌ها که اعلام می کردند منافع ایران را در چارچوب برجام حفظ خواهند کرد صرفا در حد شعار بود ، بیان داشت:  جمهوری اسلامی نمی تواند  نظاره ‌گر باشد که از یک طرف آمریکایی‌ها به تعهدات خود در زمینه برجام عمل نکنند  و از سوی دیگرنیز سخنان  اروپایی ها با فعالیت و رفتارهای واقعی آنها در عرصه بین المللی در قبال ایران در تقابل باشد لیکن ایران بیش از این نمی‌توانست دست روی دست بگذارد.

بنیادی افزود: همه باید از تصمیم شورای عالی امنیت ملی در قبال برجام حمایت کنیم  زیرا این تصمیم به نوعی اراده اروپایی ها در عمل به برجام را بدون توجه به آمریکا محک خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.