در پی رصدهای شبانه‌روزی نیروهای مقاومت بسیج مشهد یک واحد تولیدی که با استفاده از انواع ضایعات غیربهداشتی نظیر نان کپک زده، روغن‌های خوراکی استفاده شده در اغذیه‌ها، پفک‌های بی‌نام و نشان و... درحوالی مشهد خوراک دام تقلبی تولید می‌کرد شناسایی an.

تولید خوراک دام با طعم نان کپک زده و روغن سوخته!

عقیل رحمانی/

در پی رصدهای شبانه‌روزی نیروهای مقاومت بسیج مشهد یک واحد تولیدی که با استفاده از انواع ضایعات غیربهداشتی نظیر نان کپک زده، روغن‌های خوراکی استفاده شده در اغذیه‌ها، پفک‌های بی‌نام و نشان و... درحوالی مشهد خوراک دام تقلبی تولید می‌کرد شناسایی و پس از حضور کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان و بررسی ماجرا، با دستور معاون دادستان ناحیه 2 مشهد محل تخلف پلمب شد.

*هوشیاری به موقع بسیج و لو رفتن تخلفی عجیب

نیروهای مقاومت بسیج مشهد چند روز پیش اطلاعاتی کسب کردند که بررسی اولیه آن مشخص می‌کرد روزانه و به صورت مداوم تعدادی خودرو وانت محموله‌های روغن سوخته خوراکی، ضایعات کیک، نان خشک و... را به یک واحد تولید خوراک دام در حوالی سد کارده منتقل و آنجا تخلیه می‌کنند.

از همین رو موضوع به دستگاه قضایی منعکس و در پی آن معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 2 مشهد دستور داد ضمن انجام تحقیقات تکمیلی توسط نیروهای بسیج، کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی هم همراه با نیروهای بسیجی به محل عزیمت و اقدامات کارشناسی مورد نیاز را در این باره صورت دهند.

*تولید خوراک دام با ضایعات!

پس از کسب دستور قضایی چند تیم عملیاتی نیروی مقاومت بسیج به همراه کارشناسان سازمان صمت استان به محل مراجعه و پس از ورود به محوطه واحد تولیدی پرده از سودجویی‌های صورت گرفته در زمینه تولید خوراک دام به شیوه‌ای عجیب برداشته شد.

مشاهدات عینی کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گویای این موضوع بود که عامل این اقدام انواع پفک‌های بی نام و نشان، روغن‌های سوخته خوراکی در احجام مختلف، انواع نان کپک زده، پوست بادام هندی، پودر پنیر غیربهداشتی و بی‌هویت، خمیر ترش و ضایعات سوخته کیک را به وسیله خودروهای وانت به محل منتقل می‌کند.

در ادامه هم تمامی اقلام ذکر شده با هم مخلوط و برای آنکه ماجرا لو نرود در نهایت به خوراک دام تقلبی مقداری کاه و کنجاله افزوده و محصول مذکور را با عنوان خوراک دام و در کیسه‌های 25 کیلویی بسته‌بندی و راهی بازار می‌کند!

*ماجرای روغن‌های سوخته چه بود؟

از سوی دیگر اقدامات کارشناسی نشان می‌داد که روغن‌های سوخته دپو شده در محل به احتمال زیاد توسط عامل این اقدام که مورد شناسایی قرار گرفته بود از رستوران‌ها، اغذیه‌ها و... جمع‌آوری و به محل منتقل و در چرخه تولید خوراک دام تقلبی با دیگر مواد مخلوط می‌شد.

در همین رابطه مهدی مقدسی؛ کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به قدس گفت: با روشن شدن ماجرای تولید خوراک دام تقلبی توسط فرد سودجویی که به اسم تولید این محصول مورد نیاز دامداران، انواع محصولات غیربهداشتی و آلوده را با هم مخلوط و آن را راهی بازار می‌کرد، جمع بندی اقدامات میدانی کارشناسان به اطلاع معاون دادستان و سرپرست ناحیه 2 مشهد رسید که در پی آن هم با دستور مقام قضایی محل پلمب و فرد متخلف در ادامه همراه با تنظیم پرونده تولید محصول تقلبی به دادسرا معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.