در نشست رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با استاندار خراسان رضوی، مسائلی مختلف شهری از جمله کمربند جنوبی مطرح و مقرر شد این پروژه در قالب طرح هماهنگ شده با رعایت نکات محیط زیستی، در دستورکار شهرداری قرار گیرد تا نقطه نظرات فعالان محیط زیستی و سمن‌ها و... همچون گذشته اجرایی و مورد توجه قرار گیرد.

حمایت استاندار از اجرای طرح کمربند جنوبی شهر مشهد
به گزارش قدس آنلاین، نشست رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری با استاندار خراسان رضوی به منظور بررسی برخی از مسائل و مشکلات مبتلابه شهر مشهد در محل استانداری برگزار شد.
رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به ایجاد انگیزه در تمامی بخش‌ها از جمله ساخت و ساز، گفت: امیدواریم با رفع برخی از موانع پیش‌روی شورای شهر و شهرداری مسائل مرتبط با سرمایه‌گذاری در مشهد برطرف شود.
نخستین موضوع طرح شده در این جلسه مربوط به طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی بود چراکه سرمایه‌گذاری های هنگفتی براساس طرح های قبلی در این منطقه شکل گرفته و طرح جدید مغایر موجب ایجاد حقوق مکتسبه‌ای خواهد شد.
در این خصوص استاندار از پیگیری این موضوع خبرداد و اظهارامیدواری کرد تا بدین ترتیب بتوان گره سرمایه‌گذاری ایجاد شده در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را باز کرد.
کمربند جنوبی دیگر محور جلسه امروز بود که پس از ارائه گزارش از سوی شهرداری مشهد، مقرر شد این پروژه در قالب طرح هماهنگ شده با رعایت نکات محیط زیستی، در دستورکار شهرداری قرار گیرد تا نقطه نظرات فعالان محیط زیستی و سمن‌ها و ... همچون گذشته اجرایی و مورد توجه قرار گیرد.
همچنین مقرر شد شهرداری مشهد زمینه های اجرایی شدن فضای سبز در ضلع های شمالی و جنوبی کمربند را فراهم کند.
طرح های تفصیلی و جامع شهر مشهد دیگر دستورکار نشست اعضای شورای شهر مشهد با استاندار خراسان رضوی بود که در این خصوص تصمیم بر این شد تا پهنه‌بندی ویژه حریم شهر مشهد مقدس پس از ارائه شرح خدمات توسط اداره کل مسکن و شهرسازی، ظرف چندماه توسط شهرداری اجرایی شود.
شایان ذکر است که با تاکید استاندار به اداره کل مسکن و شهرسازی، تهیه سند پهنه های بلندمرتبه‌سازی نیز تسریع پیدا خواهد کرد.  
منبع:ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.