گیلان- استاندار گیلان تقویت کانون کارشناسان رسمی دادگستری را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: استفاده نظام‌مند از این مجموعه باعث می‌شود تا بخشی از اختلافات در حوزه اداری با گفت‌وگو، میانجی‌گری و حکمیت حل شود.

کانون کارشناسان رسمی دادگستری بازوی قضات هستند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری اظهار داشت: کانون کارشناسان هم در موضوعات قضایی بازوی کارشناسی دادگستری محسوب می شود و هم می‌تواند قبل از طرح اختلافات در مراجع قضایی نسبت به حل موضوعات بر اساس مقررات و میانجی‌گری اقدام کند.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری می‌تواند روند نزولی طرح دعوی در دادگستری را به دنبال داشته باشد، افزود: صرفه جویی در زمان و هزینه ناشی از تشریفات دادرسی از دیگر مزایا است.

نماینده عالی دولت در گیلان، تقویت کانون کارشناسان رسمی دادگستری را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: استفاده نظام‌مند از این مجموعه باعث می شود تا بخشی از اختلافات با گفت‌وگو و حکمیت حل شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مباحث مطرح شده اداری در محاکم قضایی با دو گرایش شکایت مردم از دستگاه ها و همچنین شکایت دستگاه های اجرایی از یکدیگر بر سر برخی مباحث ساختاری است که بخش اعظم آن با گفتگو و ارائه راهکارهای قانونی منتج به توافقات مشترک و مصالحه خواهد شد.

دکتر سالاری افزایش آرامش اجتماعی و تسریع در انجام امور اداری را رویکردی مهم دانست و گفت: طی جلسات کارشناسی ساز و کاری برای استفاده موثرتر از ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری تدوین خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.