معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ثامن گفت: عملیات اجرایی فاز جدید شبکه جمع آوری آب‌های سطحی پیرامون حرم مطهر رضوی آغاز شد.

اجرای فاز جدید جمع آوری آب‌های سطحی پیرامون حرم رضوی
به گزارش قدس آنلاین، سید فرهاد حجازی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ثامن گفت: احداث شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در معابر اطراف بارگاه منور رضوی، یکی از اقدامات زیرساختی است که به منظور ساماندهی تاسیسات شهری، کنترل روان آب‌های سطحی و پیشگیری از مخاطراتی همچون آب افتادگی معابر و جاری شدن سیل در خیابان ها، در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در دست اجراست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حفاری همزمان در تمام خیابان‌های اطراف حرم در هسته مرکزی شهر ممکن نیست، از این رو به منظور تسریع در ایجاد و تکمیل شبکه مذکور، عملیات حفاری و لوله گذاری کاروگیت در چند خیابان اصلی و فرعی منتهی به حرم رضوی به صورت فاز به فاز اجرا شده و فاز جدید آن در خیابان شهید نواب صفوی و ضلع غربی خیابان آیت الله بهجت (ره)   با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان آغاز شده است.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ثامن گفت: یکی از معضلاتی که در بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی همواره وجود داشت، چاه‌های جذبی بود که به شیوه سنتی، به تعداد زیاد، غیر استاندارد و بدون کارشناسی لازم حفر شده بود.
حجازی افزود: این چاه ها معمولا پس از چند بارش برف و باران در فصول پر بارش سال پر شده و سبب جاری شدن آب در معابر می‌شد که احداث این شبکه و اتصال کانال‌ها به نهر نادری در رفع و کنترل این معضل موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از تکمیل کانال‌ها و اتمام لوله گذاری، نصب منهول‌ها "دریچه‌های بازدید وکنترل" و فن‌های هوادهی قوی در طول مسیر آن نیز به منظور تسهیل در نگهداری، شستشو و لایروبی جهت پیشگیری از مسدود شدن و ایجاد بوی نامطبوع در روزهای گرم سال نیز انجام می‌گیرد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.