البرز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: نزدیکی به پایتخت و وجود حدود ۱۵۰ برند صنعتی از ظرفیت‌های استان البرز به شمار می رود لذا این استان شایسته نرخ بیکاری 14 و هفت دهم درصدی نیست.

البرز شایسته نرخ بیکاری ۱۴ درصدی نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بابک دین پرست بعدازظهر چهارشنبه درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز  که در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد، اظهار کرد: البرز موقعیت خوبی در زمینه های تولیدی و صنعتی است در حالی که در این استان ایجاد بسترهای اشتغال بایستی فعال تر وارد عمل شد.

وی افزود: فرمانداران و مدیران اجرایی در سال اقتصاد مقاومتی باید بر روی این موضوع متمرکز شوند و برای فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال تلاش کنند.

دین پرست با اشاره به اینکه در سال جاری با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو هستیم، افزود: در سالی که بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری سال رونق تولید است باید همچون زمان جنگ تحمیلی میزهایمان سنگر حمایت از تولید باشد.

وی اضافه کرد: اولویت ما باید این باشد که حتی یک واحد تولیدی تعطیل نشود واشتغال نیز باید حفظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خطاب به مدیران البرزی گفت: از پتانسیل هایی که در البرز وجود دارد نزدیکی به پایتخت، ظرفیت‌های مدیریت، وجود حدود ۱۵۰ برند صنعتی است اما نرخ بیکاری ۱۴.۷ درصدی استان البرز را در مقایسه با استان های همجوار که این شرایط را ندارند  بسنجیم  البرز شایسته این رقم در نرخ بیکاری و اشتغال نیست.

دین پرست با اشاره به اینکه البرز ظرفیت گردشگری خوبی دارد، ‌گفت: نرخ مشارکت اقتصادی البرز در سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن ۱.۲ درصد افزایش داشته که پیام خوبی است .

وی افزود: سهم استان البرز در سال گذشته از ۱.۵ میلیارد دلار اشتغال روستایی و عشایری ۱۶۱ میلیارد تومان بود که ۷۸.۵ میلیارد تومان آن به این استان ابلاغ‌شده است و تا شانزدهم اردیبهشت نیز ۵۸ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت‌شده است.

دین پرست خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۱ طرح سرمایه گذاری خارجی با ۱۸۲ میلیون یورو در البرز صورت گرفته است که سهم اشتغال آن ۳۳۶ نفر بوده است‌.

وی با اشاره به اینکه در گروه واحدهای اقتصادی دو دسته واحدهای اقتصادی مشکل دار و بحرانی داریم، ادامه داد: در استان البرز ۳۱ واحد مشکل دار با اشتغال ۳ هزار و ۷۳۶ نفر داریم که نیاز به رصد دارند و باید در کار گروه تسهیل به این موارد رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اولویت های ویژه اقتصادی برای سال ۹۸ افزود: شناسایی واحدهای تولیدی راکد و بررسی رفع تملک واحدهای تولیدی- صنعتی از جمله این موارد است که باید بررسی شود.

دین پرست افزود: سامانه هایی از جمله سامانه مجوزهای کسب و کار کشور، سامانه دادور برای شناسایی و تکمیل درخواست و صدور جواز و یا مرکز تماس فوریت های کسب و کار به نام یاور را در کشور داریم که بسیار ارزنده و مفید هستند.

وی با بیان اینکه البرز در بخش علم و فناوری از استان‌های برتر کشور است، گفت:برای توسعه این حوزه در جلسه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خوبی ارائه‌شده که باید از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم.

معاون امور اقتصادی وزارت کشور ‌در پایان گفت: در خصوص اشتغال‌های مربوط به حوزه‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها اقدامات خوبی صورت گرفته است اما باید این فعالیت‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.