یزد -کارشناس نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان بافق گفت : طی بازدید های مستمر کارشناسان دامپزشکی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان بافق، یک واحد عرضه مرغ و ماهی که با وجود تذکرات متعدد مبنی بر رعایت ضوابط بهداشتی به تخلفات خود ادامه داده بود، طبق ضوابط پلمپ گردید.

پلمپ یک واحد مرغ و ماهی فروشی متخلف در شهرستان بافق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، احسان زارع با بیان اینکه نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی برعهده شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان است، اظهازداشت: این نظارت ها اهمیت بسزایی در سلامت شهروندان دارد.

وی افزود: با توجه به بازدید های مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره از واحدهای عرضه  فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان یک واحد عرضه مرغ و ماهی که با وجود تذکرات متعدد مبنی بر رعایت ضوابط بهداشتی به تخلفات خود ادامه داده بود، طبق ضوابط پلمپ گردید.

زارع تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا در ایام ماه مبارک رمضان، بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید و با عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی در شرایط غیر بهداشتی برخورد جدی صورت می گیرد.

کارشناس نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان بافق با تأکید بر آنکه کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان با نظارت مستمر خود متضمن عرضه فرآورده های خام دامی بهداشتی به مردم هستند؛ از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق  شماره ۳۲۴۳۷۳۱۲  جهت اقدام لازم از سوی دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

برخورد با عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی در شرایط غیر بهداشتی

همچنین علی میرزایی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت گفت : با توجه به نقش سلامت فرآورده‌های خام دامی در سلامت و بهداشت عمومی جامعه، بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام و با عرضه کنندگان این محصولات در شرایط غیر بهداشتی برخورد جدی صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به آنکه بالا بودن دمای محیط می تواند زمینه ساز رشد و تکثیر بسیاری از باکتری ها در فرآورده های خام دامی و فساد آن شود؛ هر گونه نگهداری فرآورده های خام دامی، خارج از یخچال در مراکز عرضه، ممنوع است.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی و یا نگهداری شده در شرایط غیر بهداشتی، با عرضه کنندگان متخلف برخورد جدی صورت می گیرد.

این مسئول ضمن تأکید بر لزوم رعایت شرایط بهداشتی در نگهداری فرآورده های خام دامی اظهار داشت: عرضه و فروش هرگونه فرآورده خام دامی و طیور درحاشیه خیابان و به ‌صورت دوره‌گردی ممنوع است و مردم باید از خرید این‌گونه فرآورده‌های غیربهداشتی خودداری کنند.

وی در پایان ضمن تأکید بر خودداری از خرید و مصرف فرآورده های خام دامی عرضه شده در شرایط غیر استاندارد، شهروندان را به اطلاع رسانی مراتب تخلف از طریق شماره ۳۲۶۳۳۰۶۱ به شبکه دامپزشکی شهرستان، جهت پیگیری و اقدام لازم دعوت نمود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.