فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه در چند سال آینده شهرستان صالح آباد به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی خواهد شد گفت: قرارگاه پیشرفت آبادانی، اشتغال و توسعه از دو سال گذشته در این منطقه ایجاد شده است و بزودی در ۵دهستان این شهرستان اجرایی می شود.

شهرستان صالح آباد، خاستگاه اقتصاد مقاومتی است

سردار یعقوبعلی نظری در حاشیه سفر به شهرستان صالح آباد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دوسال گذشته فعالیتهای جهادی خود را با عنوان دهستان آباد در شهر جنت آباد آغاز کرد است و توانسته ایم به توفیقات خوبی با توجه به مدل جغرافیایی دست پیدا کنیم و برای رفع محرومیت زدایی در این منطقه از همه دستگاههای اجرایی استفاده خواهیم کرد و قرارگاه پیشرفت آبادانی، اشتغال و توسعه اقتصادی با نظارت سپاه بزوی دستگاههای اجرایی خواهد بود و لازم است به این شهرستان محروم فعالیت جهادی با همکاری مردم صورت گیرد.
وی نقش مردم را در رفع محرومیت مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز عرصه اقتصادی، عرصه  جهاد و تلاش است و هیچ مشکلی بدون حضور مردم رفع نخواهد شد و اقتصاد مقاومتی بدون عزم مردمی قابل حل نیست و لازم است دستگاههای اجرایی در خدمت مردم باشند تا دغدغه های منطقه به حداقل برسد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) به نقش اقتصاد مقاومتی در منطقه اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردمی و شهرستان صالح آباد خاستگاه اقتصاد مقاومتی است و باید حدود ۸هزار خانوار از جمعیت ۵۰هزار نفر ی این شهرستان با همت سرمایه گذاران بومی، دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توانمندی برسند هرچند این برنامه سخت خواهد بود اما شدنی است.
وی همچنین توصیه کرد: در سال جاری باید حداقل ۶۰رشته قنات در این منطقه احیاء شود و با  توجه به شغل غالب مردم به کشاورزی و دامپروری می تواند به رونق تولید در منطقه کمک کند و اولویت قرارگاه پیشرفت آبادانی، اشتغال و توسعه در شهرستان صالح آباد اشتغال است که می تواند در مهاجرت معکوس به این منطقه کمک کند.
سردار یعقوبعلی نظری به زیر ساخت ها این منطقه اشاره کرد و گفت: با حفظ امنیت موجود و پتانسیل‌های های اقتصادی و رویکرد استاندار خراسان رضوی در بحث اقتصادی می توان به آینده خوبی برای شهرستان متصور بود و به زیر ساخت ها همچون بهسازی راههای مواصلاتی، آب شرب و خدمات درمانی تسریع بخشید.
وی گفت: برای پیشرفت و آبادانی در این منطقه باید عمل کرد و با وعده نمی شود به مردم قول دهیم و آنچه را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت در منطقه معتقد است اجرایی خواهد کرد و حضور میدانی بیشتری در این منطقه خواهم داشت که با آنچه در مصوبات تنظیم شده در عمل به منحصه ظهور برسد و این تفکر  تکلیف انقلابی و اعتقادی ما می باشد.
وی همچنین اظهار داشت: ما بر اساس یک الگوی مشخص ظرفیت بسیج مبتنی بر معیشت خانوار در روستاها فعالیت می کنیم و در این مدل توسعه تسهیلات بروز و ظهور پیدا نمی کند و تجربه خوبی از تسهیلات نداریم و با توجه به وضعیت اقتصادی مردمی باید ابزار کار در اختیارشان قرار گیرد تا رونق تولید همچون دامداری کوچک در روستاها شکل بگیرد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه  احیاء مشاغل روستایی گفت: ابداع الگویی با تکیه بر توان بومی و روش های مترقی مشارکت جویانه باید به سمت و سوی جدیدی حرکت کنیم  که در همین راستا ایجاد صندوق های پس انداز با همکاری خیرین و مردم در دست اقدام است که با رویکرد اشتغال خواهد بود.
وی گفت: شهرستان صالح آباد از سوی استانداری به عنوان معین اقتصادی معرفی شده است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مسئول معین اقتصادی در این منطقه خواهد بود و هرگونه ایجاد اشتغالزا سوی دستگاههای اجرایی لازم است با طرح های مطالعاتی که برای ۵دهستان آباد معرفی شده صورت پذیرد.  
وی در ادامه اظهار داشت:  وجود ۸ هزار خانوار  در شهرستان صالح آباد پتانسیل بزرگی در کمک به توسعه مشاغل خانگی با توانمند سازی در اختیار این شهرستان وجود دارد که می توان با نگاه فرصت به آن توجه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم ارگنجی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    0 0
    ایول به سردارعزیز .....یاعلی