البرز- دادستان عمومی وانقلاب اسلامی مرکز استان البرز با اعلام التیماتوم به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز برای ارائه گزارش نحوه توزیع آگهی های دولتی تا پایان خردادماه خواستار رفع اشکالات دراین خصوص شد.

اولتیماتوم ۴۵ روزه دادستان البرز به اداره کل ارشاد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بروز برخی نارضایتی ها در خصوص توزیع آگهی های دولتی توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و اعتراض برخی نشریات به این موضوع منجربه برگزاری نشستی در صبح امروز(شنبه) با حضور دادستان مرکز استان البرز شد.

در این نشست ابتدا برخی از مسئولان سرپرستی های نشریات کشوری و فعالان رسانه ای نقطه نظرات خود را در خصوص فرایند پرایراد وناعادلانه  اختصاص آگهی های دولتی در سال گذشته و دوماهه اول سال جاری اعلام کردند.

در ادامه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز در مقام پاسخگویی به موارد مطرح شده گفت: آگهی ها ارسالی به ارشاد بر اساس آیین نامه اجرایی توزیع شده و اگر در نحوه و کیفیت اختصاص آنها ایراد و اشکالی دیده می شود از این بابت عذرخواهی می کنم.

ناصر مقدم افزود: از روزی که به استان البرز آمده ام تلاش کرده ام در حوزه توزیع آگهی ها رعایت عدالت شود واز نیروهای زیرمجموعه خود نیز خواسته ام در این خصوص با دقت بالا و در راستای دستورالعمل های وزارت ارشاد عمل کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه برای رفع ایرادات توزیع در سال گذشته در سال جاری برای هر نشریه سهمیه تعریف شده است گفت: سعی ما رفع اشکالات موجود است.

در ادامه دادستان عمومی وانقلاب استان البرز پس از شنیدن نقطه نظرات فعالان رسانه و متولی فرهنگی استان البرز خواستار ارائه گزارش مدون وتحلیلی ارائه آگهی های سال ۹۷ به  دادستانی تا پایان خردادماه شد و گفت: اهالی رسانه گلایه مندی هایی به نحوه توزیع واختصاص آگهی ها دارند و مستنداتی را هم مطرح کرده اند که باید در خصوص آنها بررسی لازم صورت بگیرد.

حاجی رضا شاکرمی خواستار ارائه گزارش ۲ ماهه از نحوه توزیع آگهی ها به نشریات در سال جاری شد و گفت: مدیرکل ارشاد استان نسبت به عملکرد زیر مجموعه خود مسئول است و باید به اعتراض های صورت گرفته به شکل شفاف و مستند پاسخ بدهد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و مشکلاتی که صنوف مختلف از جمله فعالان رسانه ای را با آن درگیر کرده نیاز است فرایند توزیع آگهی ها به عنوان یکی از منابع درآمدی و معیشتی رسانه ها به شکل درستی صورت بگیرد واز شفافیت لازم برخوردار باشد.

شاکرمی در پایان با تاکید براینکه رسانه های گروهی چشم وگوش جامعه هستندگفت: در خصوص مشکلات پیش آمده و مطالباتی که از سوی برخی رسانه ها مطرح شده موضوع بررسی و درجهت اصلاح آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.