نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده شادمهر -کاشمر-بردسکن – انابد که جاده ای پرحادثه ، پرتردد و معروف به جاده مرگ است با گذشت ۱۳ سال از طرح دوبانده شدن آن به یک بحث کهنه تبدیل‌ شده است.

جاده مرگ با بودجه های قطره چکانی دوبانده نخواهد شد

بهروز بنیادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: علی رغم آنکه گفته می شود دوبانده شدن این جاده در سال ۸۵ در سفر استاندار وقت به شهرستان کاشمر به تصویب رسیده است اما تا سال ۹۵ این جاده دارای شناسنامه ملی نبود و جزو ۲۰هزار پروژه ای که در کشور درحال اجرا بودند، قرار نداشت.

وی با بیان اینکه مسئولین گذشته شهرستان ، استان و نمایندگان ادوار مجلس تلاش نکردند این جاده دارای ردیف بودجه ملی  باشد ، در ادامه افزود: از این رو ابتدا این جاده باید در فهرست سازمان برنامه و بودجه قرار می گرفت تا برای اجرای ان بودجه تخصیص پیدا می کرد و باید  تلاش می شد که  این پروژه دارای ردیف ملی بودجه شود که این مهم در اواخر سال ۹۵ صورت گرفت و کمیسیون ماده  ۲۳ این جاده گرفته شد اگرچه موفق به جذب بودجه برای سال ۹۶ نگردید.

بنیادی با اشاره به اینکه با بودجه های قطره چکانی اجرای این پروژه به جایی نخواهد رسید، اظهار داشت:  از طرفی برای سال ۹۷ نیز مسئولان به هیچ وجه حاضر نبودند برای دو بانده شدن این محور بودجه ای اختصاص بدهند اما با رایزنی هایی که صورت گرفت برای این جاده ردیف ملی با اعتبار ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان  بودجه در نظر گرفته شد که تنها پروژه ای بود که در استان خراسان رضوی در  سال ۹۷ تمام بودجه ان اختصاص پیدا کرد که البته این مبلغ برای اجرای این پروژه بسیار ناچیز است .

وی افزود: در پایان سال ۹۷ نیز مبلغ ۵ میلیارد  تومان  از محل اوراق به این پروژه از محل سفر استانی رئیس جمهور اختصاص پیدا کرد که به عبارتی سال گذشته در مجموع ۱۲میلیارد تومان برای این پروژه هزینه گردید که  باعث شد دوبانده شدن ده کیلومتر از این جاده بین شادمهر تا کاشمرآغاز و طبق برنامه زمان بندی  تا اواسط مرداد ماه  سال جاری به پایان خواهد رسید و افتتاح ان انجام خواهد شد، همچنین اجرای این پروژه در فاصله بین خلیل آباد تا کندر نیز زیرساخت های انجام شده است و ادامه ان در دست اقدام است.

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه این پروژه در جریان دومین سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی  نیز به عنوان اولویت دوم تخصیص بودجه  مطرح شد، افزود: از این رو براساس توافق بین سازمان برنامه و بودجه استانداری و امور اداری و مالی وزارت راه و شهرسازی ، ۹۹ میلیارد تومان به دوبانده شدن این جاده در یک بازه  زمانی سه ساله از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰باید اختصاص پیدا کند و طی سه سال دو بانده شدن ان به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ نیز برای اجرای این پروژه ۲۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است و با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور انتظار داریم ،اختصاص حداکثری این بودجه صورت بگیرد ، تصریح کرد: آن چه برعهده ما بوده است تاکنون انجام داده ایم و باید استانداری خراسان رضوی و اداره راه و شهرسازی استان نیز در این زمینه مساعدت ها و همکاری هایی را داشته باشند.

بنیادی ادامه داد: انتظار ما این است که اختصاص بودجه این محور هرچه سریعتر صورت بگیرد زیرا  این جاده جزو پروژه‌های اولویت‌دار و اورژانسی است و  حوادث دلخراش در این محور همچنان سلامت و جان مردم این منطقه را هدف قرار داده است. از طرفی تمام مستندات اجرای این پروژه تاکنون و ضرورت های اجرای هرچه سریعتر آن به وزیر راه و شهرسازی اعلام شده و به زودی طی ملاقات حضوری با وی بر لزوم توجه ویژه به تکمیل هرچه سریعتر این پروژه تاکید خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.