جلیل رحیمی جهان‌آبادی گفت: ایران در راستای احترام به جامعه جهانی و قراردادهای بین المللی تاکنون به برجام پایبند بوده است.

اتحادیه اروپا زمان را هدر ندهد

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در قرارداد برجام مجموعه ای از تکالیف و حقوق برای کشورهای ۵+۱ و ایران در نظر گرفته شده است که باید به آنها پای بند باشند.

وی تصریح کرد: اما  آمریکایی ها درقبال  آن به وظایف خودشان عمل نکردند و اروپایی ها نیز شرایطی را  دراجرای این قرار داد در  پیش گرفته بودند که حقوق ایران در این توافقنامه نادیده گرفته شده است و صرفا تکالیف بر عهده ایران، در این قرارداد باقی مانده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی  با بیان اینکه طبیعی است که ایران نیز باید مرحله به مرحله تکالیف خود را دربرجام کاهش می داد، تصریح کرد:  چنانچه ۴+۱ به حقوق خودشان در این توافقنامه عمل نکنند که عملا این کار را در وضعیت فعلی انجام می دهند، دلیلی برای ماندن ایران در برجام وجود ندارد و ایران باید عملا از این توافقنامه خارج شود .

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: برجام یک  سند محکم همکاری های بین المللی است که نتیجه تفکر دیپلماسی ایران با سایر کشورها می باشد و از طریق  برجام ایران به دنیا ثابت کرد که همواره به دنبال قراردادهای بین المللی که زمینه ساز صلح و آرامش هستند می باشد و تا به امروز هم با وجود اینکه آمریکا از برجام خارج شده است و این قرارداد را نقض کرده است، می توانست به آسانی از آن خارج شود ولی  در راستای احترام به جامعه جهانی و قراردادهای بین المللی تاکنون به آن پایبند بوده است.

 وی در مورد رد ضرب الاجل ایران از سوی اتحادیه اروپا تصریح کرد: علی رغم اینکه اتحادیه اروپا با انتشار اطلاعیه ای هرگونه ضرب الاجل از سوی ایران در قبال برجام را رد کرده است اما انتظار می رود کشورهای اروپایی نسبت به این بیانیه ایران  بی تفاوت نباشند و زمان را هدر ندهند و  به گونه ای شفاف به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند.

رحیمی جهان ابادی ادامه داد:  اما ایران درطول این ۶۰ روزی که به اروپایی ها فرصت داده است تا اراده خود در زمینه پای بندی به برجام را به صورت عینی و شفاف بیان کنند، باید برای خروج از برجام به صورت مرحله به مرحله مذاکرات را با طرف اروپایی ادامه دهد و پس از پایان فرصت داده شده در صورت عدم مشاهده رفتار لازم از سوی اروپا ، در نهایت از این قرارداد که صرفا در حال حاضر برای ایران تکالیفی را قرار داده است  خارج شود .

وی افزود: اما موضوع  اساسی در جریان بیانیه شورای عالی امنیت ملی ، این است که  تمامی دستگاه‌ها، نهادها و طیف‌های سیاسی به منظور حرکت در مسیر اعلام شده اجماع و متحد باشند زیرا این بیانیه سیاست نظام در قبال پرونده هسته‌ای است.

نماینده تایباد ، تربت جام و باخزر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین دولت باید این موضوع را با عقلانیت و منطق دنبال کرده و از افتادن به دام افراط گرایان اجتناب کرده و از پاسخ احساسی به حرکت های غیر منطقی فردی مثل ترامپ در منطقه ،خودداری کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.