فرماندار شهرستان رشتخوارگفت: این شهرستان نیاز ضروری به بحث آموزش قرآن و نهادینه کردن این فرهنگ دارد.

شهرستان رشتخوار نیاز ضروری به بحث آموزش قرآن دارد

 فرماندار شهرستان رشتخوارگفت: شهرستان رشتخوار نیاز ضروری به بحث آموزش قرآن و نهادینه کردن این فرهنگ دارد.
  به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،خالقداد عرب  در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رشتخوار  ضمن تبریک و تهنیت حلول ماه مبارک رمضان، گفت: ما باید تلاش کنیم فرزندان و دانش‌آموزان خود را از ابتدای کار با قرآن مانوس نماییم تا در حوزه ترویج فرهنگ قرآن و قرآن خوانی موفق باشیم زیرا یکی از رسالت های شورای فرهنگ عمومی ایجاد امور زیربنایی در بحث آموزش قرآن است.

 وی  بحث آموزش قرآن در شهرستان را یک نیاز ضروری و مبرم دانست و با تقدیر و تشکر از کانونهای فرهنگی سطح شهرستان بیان کرد: مسئولان کانونهای فرهنگی که در روستاهای خود روحانی مستقر دارند باید از بیشتر از ظرفیت روحانیون در راستای ترویج فرهنگ قرآن و قرآن خوانی استفاده کنند.
 وی افزود: کانون های فرهنگی در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ قرآن خوانی می توانند تاثیر بسزایی در سطح روستاها داشته باشند.
   امام جمعه شهرستان رشتخوار همچنین ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: انشالله که خداوند در این ماه قوت و قدرت کافی برای گرفتن روزه صحیح را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم پرونده درخشانی را در این ایام برای خود تهیه نماییم.
 حجت الاسلام جهانشیری در ادامه با اشاره به موضوع جلسه، تصریح کرد: جلسه برگزار شده در خصوص بحث فرهنگ قرآن خوانی و فعالیت ستادهای قرآنی در ماه رمضان و برگزاری نمایشگاه های قرآن می باشد و در این ایام که ماه بهار قرآن است باید تفسیر، معانی و مفاهیم قرآن تا حد امکان گسترش پیدا کند.
  وی ادامه داد: قرآن ثقل اکبر است و همانطور که پیامبر خداوند می فرماید؛ بعد از من دو چیز در بین شما باقی می ماند یکی قرآن و دیگری عترت اهل بیتم، در این راستا ما باید سعی کنیم انس بیشتری با قرآن داشته باشیم و از فرصتی که در ماه مبارک رمضان پیش آمده استفاده کامل را ببریم.
جهانشیری ماه رمضان را ماه پر برکتی دانست و گفت: این ماه به انسانها عطا شده تا قدردان آن باشند و در این مدت به خودسازی بپردازند.
 وی عنوان کرد:  ریشه کلمه رمضان از رمز به بنای تافته شدن سنگها از شدت گرماست و دلیل این نامگذاری، بخاطر صدور حکم الهی و وجوب روزه در ایام گرما بوده است و معنای دیگر رمضان سوزاندن گناهان و سوزاندن نفس آدمی است.
امام جمعه شهرستان رشتخوار با اشاره به فواید روزه، اذعان داشت: روزه بدن های آدمیان را از گناه می شوید و همچون سپر آتش عمل می کند.
 وی با عنایت به بحث قرآن و فرهنگ قرآن خوانی از مردم عزیز خواست تا اونس بیشتری با قرآن داشته باشند و در ادامه افزود: سه چیز از انسان در قیامت شکایت می کند.

به گفته وی هم اکنون در  بیش از ۵۰ مسجد در سطح شهرستان رشتخوار محافل انس با قرآن  برگزار می شود  که بیش از یک هزار نفر در این محافل حضور دارند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.