همدان- رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات، جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با بررسی و پیش‌بینی کارشناسان کشاورزی همدان مشخص شد که سیل امسال ۸۳۴ میلیاردتومان به کشاورزی همدان خسارت وارد کرده است.

 سیل به کشاورزی همدان بیش از  ۸۰۰ میلیارد تومان ضرر زد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،   احد ظفری اظهار کرد: سایتی برای اعلام مقدار خسارت سیل  توسط کشاورزان طراحی و اجرایی شده  که از هفته آینده آماده ثبت خسارت اعلام شده توسط کشاورزان است.

 وی افزود: فرم‌های در سایت وجود دارد که فعالان حوزه کشاورزی همدان می‌توانند نوع و مقدار خسارت وارده شده به تولید کشاورزی خود را اعلام کنند بعد از اعلام خسارت کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت خوداظهاری کشاورز را بررسی  و ثبت خواهند کرد در برخی حوزه وضعیت مشخص است و حتی مشخص است که کدام شهرستان استان همدان درگیر سیل بوده است.

وی نام سامانه ثبت خسارت را سجاد عنوان و اظهار کرد: تاکنون مقدار خسارت تعیین شده ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار باغی و ۵۱ هزار هکتار هم زراعت در استان همدان بوده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان گفت:  جبران خسارت‌های ناشی از سیل کمک بلاعوض و تسهیلات است که برای هر بخش هم کم بلاعوض مشخصی تعیین شده است که حداقل کمک بلاعوض ۲ میلیون و حداکثر آن  ۳۰ میلیون تومان است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.