نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شاهنامه به خوبی توانسته پیام صلح و دوستی ایرانیان و مسلمانان را به جهانیان انتقال دهد و در تک تک ابیات شاهنامه هم‌زیستی، هم‌نوعی، صلح، دوستی، تکریم بشر دیده می‌شود.

شاهنامه پیام‌آور صلح و دوستی است
به گزارش قدس آنلاین ، رمضان‌علی فیضی اظهار کرد: همایش فردوسی رویداد بین‌المللی معطوف به اثر ادبی و هنری است که خالق آن نیز بین‌المللی است.
وی با بیان این که فردوسی چهره و شخصیتی هنرمند و بین‌المللی است، ادامه داد: شاهکار ادبی او در یک جغرافیای بزرگ به نام ایران اتفاق افتاده است که بخشی از این جغرافیا بعدا گسترش پیدا کرد. لذا این گسترش را مرهون حوزه زبانی، هنری و گویشی فردوسی هستیم.
فیضی با بیان این که فردوسی با حفظ و پاس‌داشت زبان فارسی توانست گستره جغرافیای بین‌المللی را توسعه دهد، ابراز کرد: فردوسی و اثر شگرف او شاهنامه در بین مردم جهان از استقبال خوبی برخوردار است، این محبوبیت در میان ایرانیان هست؛ ولی با توجه به شرایط فرهنگی کشور باید بیش از گذشته توجه شایسته و درخوری به این ادیب فرهیخته و شاهکار او، توسط مسئولان و همچنین مردم بشود.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر این که شهرداری مشهد به ویژه معاونت گردشگری توانسته با اولویت‌بندی منطقی، توجه شایسته‌ای به این موضوع داشته باشد، افزود: برگزاری این همایش توسط معاونت گردشگری مشهد نویددهنده آن است که مسئولان شهری برای شناساندن چهره‌های فرهنگی کشور گامی مهم را برداشته و در جهت تداوم آن تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند.
وی با تاکید بر این که شاهنامه پیام‌های مهمی را برای همه مردم جهان دارد، گفت: شاهنامه به خوبی توانسته است پیام صلح ایرانیان و مسلمانان را به جهانیان انتقال دهد و در تک تک ابیات شاهنامه هم‌زیستی، هم‌نوعی، صلح، دوستی، تکریم بشر دیده می‌شود.
فیضی با بیان این که امیدواریم خروجی این رویداد تبدیل شدن فردوسی به یک برند بین‌المللی باشد، اظهار کرد: لازمه تداوم این گونه از فعالیت‌ها استفاده از همه ظرفیت‌‎های استان در حوزه فرهنگی و دیپلماسی شهری است تا بتوان چهره ادبی خراسان را به جهانیان بیش از پیش معرفی کرد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این که امروزه عنصر رسانه بسیار در گسترش اخبار تاثیرگذار است، افزود: شهرداری مشهد حتما در برگزاری این‌گونه برنامه‌هایی که با محوریت صلح‌خواهی ایرانیان، پیام‌های شاهنامه، معرفی شخصیت‌های هنری و علمی همچون فردوسی، سعدی و حافظ و... است، پیش‌قدم خواهد بود. 
  
وی تصریح کرد: ما باید از مرزهای فرهنگی و مفاخر خود در جهان دفاع کنیم؛ اگر داشته‌های خود را کنار بگذاریم، قطعا در زمینه فرهنگی آسیب خواهیم دید.
رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: فردوسی در عصری که عرب زبانان جلوی پیشرفت زبان فارسی را گرفته بودند، نه تنها توانست زبان فارسی را حفظ، بلکه به سراسر دنیا نیز ترویج داد.
فیضی با بیان این که فردوسی احیاگر هویت ملی و مذهبی ماست، گفت: عنصر فرهنگی بر جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است. لذا همه معاونت‌های شهرداری بنا بر حسب وظایف خود در جهت تامین اعتبارات و همکاری با معاونت مربوطه می‌تواند کمک وافری برای تداوم این‌گونه برنامه‌ها باشند و به نظر من کمیسیونی موفق خواهد بود که ضمن ایفای نقش فکری و ستادی خود با معاونت‌های دیگر، پشتیبانی و هم‌اندیشی داشته و بتوانند در فضای دوستانه با هم کار کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.