دبیر جامعه جراحان استان خراسان رضوی گفت: مشهد بعد از تهران دومین شهر در ایران است که بیشترین تعداد جراح کشور را به خود اختصاص داده است.

مشهد بعد از تهران بیشترین جراح را در ایران دارد

به گزارش قدس آنلاین ؛ دکتر غلامرضا زمانی روز جمعه  افزود: هم اینک نزدیک به 900 جراح در خراسان رضوی فعالیت دارند که 150 نفر آنها جراح عمومی هستند.

وی ادامه داد: همچنین 70 درصد از مجموع جراحان فعال در سطح خراسان رضوی در مشهد اقامت دارند.
عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان ایران گفت: جراحان فعال در خراسان رضوی در 10 رشته تخصصی و فوق تخصصی نظیر زنان، قلب، مغز و اعصاب، ارتوپدی و چشم پزشکی به بیماران خدمت می کنند.
وی افزود: خراسان رضوی بطور نسبی از نظر تعداد جراح مورد نیاز کمبود ندارد اما این استان در خصوص توزیع جغرافیایی جراحان و جذب نامناسب محل خدمت آنها با مشکل مواجه است.
دکتر زمانی در ادامه همچنین به موضوع جراحی زیبایی اشاره و بیان کرد: هم اینک این نوع جراحیها به دلایلی مانند تبلیغات و چشم و هم چشمی در کشور رو به رشد است. علاوه بر این 'واقعی نبودن تعرفه های پزشکی' یکی از دلایل علاقه جراحان به اینگونه عملهای جراحی است.
وی ادامه داد: در جراحی زیبایی، بیمار پول عمل جراحی را نقد و به صورت توافقی پرداخت می کند اما هزینه درمان را سازمانهای بیمه گر در قالب روندی یک ساله یا مدت زمان بیشتر می پردازند.
خراسان رضوی شش میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد. هفت هزار و 500 پزشک در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند که دو هزار و 600 نفر از این تعداد پزشکان متخصص و بقیه پزشک عمومی هستند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.