ترامپ با این بهانه که چین «توافق را شکسته» امروز به افزایش تعرفه ها دستور داد.

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، حتی با وجود اعمال تعرفه بر 200 میلیارد دلاری کالاهای چینی از سوی ترامپ که تنش ها را میان واشنگتن و چین در مذاکرات تجاری را بالا برد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 40 سنت افزایش 70.79 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 35 سنت افزایش 62.05 دلار معامله شد.

آمریکا امروز جمعه، تعرفه های 200 میلیارد دلار کالاهای چینی را تا 25 درصد بالا برد اما مذاکرات دو کشور امروز قرار است، ادامه یابد.

ترامپ با این بهانه که چین «توافق را شکسته» امروز به افزایش تعرفه ها دستور داد. همچنین گفت تشریفات اداری برای اعمال 25 درصد تعرفه بر 325 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را آغاز خواهد کرد.

قیمت‌ها از کمی عرضه در بازار ناشی از کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تقویت شده است. افزایش تجارت میان دو کشور بزرگ مصرف کننده نفت می تواند بر تقاضا برای نفت تاثیر بگذارد. آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد، چین و آمریکا روی هم رفته 34 درصد نفت جهان را در سه نخست 2019 مصرف کرده‌اند.

بانک ای ان جی اعلام کرد: «درحالی که نگرانی‌های در مورد جنگ تجاری بر قیمت‌ها در هفته جاری تاثیر گذاشته است، اما آشکارا کمی عرضه در بازار بیشتر تاثیر داشته است.»

از طرفی احتمال افزایش تقاضا در سال 2019 هم از عوامل افزایش قیمت بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که تقاضا جهانی برای نفت امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.