سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۳۵ هزار واحد شغلی مزاحم در مشهد شناسایی شده است.

۳۵ هزار واحد شغلی مزاحم در مشهد شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی در مراسم آغاز ساخت مجموعه ساماندهی مشاغل خدمات خودرویی شمال غرب مشهد در بزرگراه آزادی این شهر افزود: تا کنون هزار و ۴۰۰ واحد شغلی مزاحم ساماندهی شده اند و ساخت ۱۰ مجموعه ساماندهی مشاغل مزاحم شامل مراکز ساماندهی پرنده فروشان، مصالح فروشان، مبلمان، فلزتراشان و شهرک آجیل فروشان با پیشرفت بین ۱۰ تا ۶۵ درصد در دست انجام است.

یعقوبی ادامه داد: برای شناسایی مشاغل مزاحم، شهر مشهد به چهار پهنه تقسیم و به چهار کارگزار واگذار شده است تا مشاغل مزاحم شناسایی شوند.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: مدیریت جدید شهری از ابتدای آغاز فعالیت خود به دنبال این بوده است که فعالیتهایش را براساس طرح جامع شهر تنطیم کند که بخشی از آن، ساماندهی مشاغل خودرویی است.

محمد رضا کلائی افزود: امروز شاهد آغاز به کار ساخت یک مجتمع ۳۶۰ واحدی ساماندهی خدمات خودرویی در بزرگراه آسیایی مشهد هستیم که می تواند الگویی برای ساماندهی سایر مشاغل با رویکرد عمومی خدمت رسانی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

وی ادامه داد: سقف زمانی که برای اتمام این عملیات در نظر گرفته شده یک سال است و امیدواریم تا ماه رمضان سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات عدیده شهرداریها و به خصوص کلانشهرها طی ۵۰ سال گذشته وجود مشاغل مزاحمی است که با کاربری سکونت ناسازگاری دارد.

محمد هادی مهدی نیا افزود: این موضوع از دیر باز در دستور کار شهرداریها قرار گرفته است اما در گذشته از بسترهای قانونی و زیرساختهای لازم برای انتقال این کاربریهای مزاحم استفاده نشده است و شکل گیری حاشیه شهر مبین این موضوع است.

وی ادامه داد: در شورای پنجم اصلاح مصوبات، مشوقها و امتیازات برای ساخت مجتمعهای ساماندهی مشاغل مزاحم با رویکرد کاربریهای مختلط صورت گرفت که با این کار امیدواریم طی سالهای آینده شاهد شکل گیری تعداد بیشتری از این قبیل اتفاقات باشیم و ظرفیتی ایجاد کنیم که این ۳۵ هزار شغل مزاحم به این مجتمعها منتقل شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.