نخستین نشست هم اندیشی نسبت به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست هم اندیشی درباره تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مهدی مقامی در نشست هم اندیشی و بیان راه کارها نسبت به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حضور جمعی از اساتید، مسئولین فرهنگی و طلاب دوره های معارف انقلاب اسلامی گفت : هدف از برگزاری این نشست تبیین و بیان راه کارها براساس فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله) نسبت به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر مبنای پیشبرد اهداف و مقاصد حوزه های علمیه می باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان بعد از ارائه راه کارها توسط جمع حاضر در جلسه اظهار کرد : یکی از کلید واژه هایی که در بیان همه دوستان اشاره شد بحث امید و نگاه خوش بینانه به آینده بود که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره داشتند که بدون این کلید اساسی هیچ گامی نمی توان برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مقامی توصیه های هفت گانه رهبری را جزء وظایف ذاتی حوزه دانست و ابراز کرد : از میان توصیه های هفت گانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه روحانیت و مرکز مدیریت حوزه علمیه باید در پنج توصیه ایشان وارد و این کار را تبیین کنند و نیز درباره دو توصیه دیگر که وظایف دیگر نهادها می باشد، نقش آفرینی خود را داشته باشند.

وی بیان کرد: نهضت نرم افزاری، فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، کرسی های نظریه پردازی، سند تحول آموزش و پرورش و سند تحول علوم انسانی از جمله بحث ها و مولفه های رهبری است که می توان مقدمات عملیاتی برای علم و پژوهش را فراهم کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: برای پیدا کردن تحقق عینی در سبک زندگی، اقتصاد و اخلاق و معنویت در جامعه به پیش بینی مولفه ها و مقدماتی نیاز است که با شرح مزجی  و یا به وسیله برخی از راه کارها که در بیانات ایشان و فرمایشات حضرت امام (ره) است، بدست می آید.

وی افزود: مجموعه کارهایی که نسبت به این بیانیه می توان ارائه داد در ۴ سطح زیرساختی، ترویج و تبیین گفتمان سازی، تبیین واژه ها و اقدام های میدانی و عملیاتی انجام می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در بحث گفتمان سازی با اشاره به آیه " لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ " گفت : سطحی از این بیانیه برای عموم مشخص است اما بعضی از سطوح آن برای مردم قابل درک نیست و لازم است نقاط جدی آن توسط متخصصین اهل فن بیان و از همه ابزارها استفاده کنند تا کار گفتمان سازی تبیین و ترویج شود.

وی با توجه به اینکه خطاب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این بیانیه جوانان هستند، عنوان کرد: مسئولین باید با اقدام های میدانی و عملیاتی مسئولیت های خود را به جوانان دانشجو، طلبه و یا جوانی که به عنوان نیروی کار در جامعه اسلامی خدمت می کند واگذار کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، غم خواری و همدردی و همراهی و کمک به سیل زدگان را از خطابه، گفتگو و روضه تاثیرگذارتر دانست و اظهار کرد: وظیفه مسئولین تعریف و بیان عرصه های خدمات اجتماعی برای طلاب است که یک طلبه مسئولیت خودش را درباره چگونگی کمک رساندن به مردم بداند.

شایان ذکر است؛ در این نشست اساتید، مسئولین فرهنگی مدارس علمیه و طلاب دوره های معارف انقلاب اسلامی راه کارهایی نسبت به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ارائه دادند.

منبع: حوزه علمیه خراسان رضوی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.