۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 655736

گیلان - مدیرکل راه آهن شمال ۲ از افزایش ظرفیت قطار رشت - تهران خبر داد و گفت: علاوه بر سالن اتوبوسی قطار این مسیر ریلی، سالن کوپه ای هم به ظرفیت آن افزوده شده است.

ظرفیت قطار رشت - تهران افزایش یافت

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال ۲،علی خدایی مدیرکل راه آهن شمال ۲ اظهار داشت: سالن اتوبوسی قطار مسیر رشت - تهران، ۱۸۶ نفر بود که ظرفیت کوپه ای ۴۰ نفره هم به آن اضافه شد و اکنون ظرفیت قطار این مسیر ریلی، به ۲۲۶ نفر رسیده است.

از شانزدهم اردیبهشت ماه جاری قطار هفت و ۴۵ دقیقه قطار از تهران به سمت رشت و ساعت ۱۶ و پنج دقیقه از رشت به سمت تهران حرکت دارد.

نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز، نیمه اردیبهشت ماه جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.