خراسان شمالی-سخنگو و رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: هرگونه فعالیت زود هنگام انتخاباتی رصد و ثبت و ضبط می شود و این فعالیت ها مورد رصد قانونی قرار می گیرد.

انتخابات بر رعایت اصل بی طرفی و مشارکت حداکثری مردم برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر ولی الله حیاتی در نخستین ستاد انتخابات استان که برگزار کننده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی خواهد بود، گفت: انتخابات در اجرای دستور استاندار بر مبنای قانون مداری، رعایت اصل بی طرفی و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای برگزار می شود.

وی اظهار داشت: سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان بعنوان مراکز حوزه انتخابیه اصلی و سایر شهرستانها بعنوان مراکز انتخابیه فرعی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستانها و فرمانداری ها تشکیلاتی باعنوان ستاد انتخابات نداریم، افزود: در فرمانداری ها فرمانداران بعنوان فرماندار مرکز حوزه انتخابیه و رییس هیات اجرایی انتخابات هستند.

حیاتی تصریح کرد: کاری که در ستاد انتخابات استان شکل گرفته این است که ما برای فرمانداری ها رابط مستقیم در نظر گرفتیم تا تمامی اخبار و اطلاعات در حوزه انتخابات توسط این رابطان ثبت و ضبط شده و وارد سامانه وزارت کشور شود.

حیاتی در خصوص انتظارت ستاد انتخابات استان از فرمانداران نیز گفت: ما بر اساس تقویم زمان بندی ابلاغ شده از سوی وزارت کشور باید حرکت کنیم زیرا نقشه راه ما در اجرای انتخابات است منتهی دو روز قبل از تقویم زمان بندی باید اقدامات را انجام داد.

سخنگو و رییس ستاد انتخابات استان در ارتباط با شعب ثابت و سیار اخذ رای نیز گفت: فرمانداران انتخابات دور گذشته را مورد بازنگری و پالایش قرار دهند که البته در حوزه استانداری این کار انجام شده است.

ولی الله حیاتی در ادامه تصریح کرد: ملاک میزان افزایش شعبه ما در شعب ثابت قطعا میزان آرای ریخته شده در صندوق های رای انتخابات دور های قبل خواهد بود. وی اظهار داشت: شعبات سیار نیز از هم اکنون مورد بازنگری و پالایش قرار گیرد و مکان هایی که دارای نقاط کور یا عدم دسترسی هستند هم مورد شناسایی قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان، فرآیندهای انتخابات را ۲۵ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۴ مورد آن الکترونیکی و تنها یک مورد به صورت سنتی و دستی انجام می شود.

حیاتی خاطرنشان کرد: امسال برابر اعلام وزارت کشور ، انتخابات در شهرستانهای شیروان و اسفراین به صورت تمام مکانیزه و الکترونیکی است که باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی بر تقویت حوزه های آی تی هم تاکید کرد و گفت: نیازمند تقویت حوزه های آی تی در سطح فرمانداری ها هستیم و اینکه برای مجریان انتخابات در سطوح مختلف کلاس های آموزشی برگزار شود تا آموزش های لازم را قبل از انتخابات علاوه بر آموزش های منطقه ای وزارت کشور ببینند.

حیاتی بیان کرد: باید از ظرفیت نخبگان، دانشجویان، روحانیون و آحاد جامعه در برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها به منظور حفظ روحیه نشاط و حضور حداکثری دانشجویان پای صندوق های رای در دستور کار فرمانداران باید قرار گیرد. حیاتی بیان کرد: کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با محوریت دستگاه قضا در استان شکل خواهد گرفت و همچنین کمیته رصد فعالیت های زودهنگام انتخاباتی در دستور ستاد انتخابات استان قرار گرفته است.

وی افزود: هرگونه فعالیت زود هنگام انتخاباتی رصد و ثبت و ضبط می شود و این فعالیت ها مورد رصد قانونی قرار می گیرد.

سخنگو و رییس ستاد انتخابات استان گفت: تعامل با هیات های نظارت در سطح استان برای برگزاری انتخابات در دستور کار ستاد انتخابات استان است و هدف هیات های اجرایی و نظارت یکسان و اجرای قوانین ضابطه مند است و در این راستا تعامل کامل بین هیات های نظارت و اجرایی و شورای نگهبان در سطح استان وجود خواهد داشت.

ولی الله حیاتی اظهار داشت: افزایش ضریب امنیتی و حفاظتی انتخابات در دستور کار شورای تامین استان و امنیت انتخابات استان قرار خواهد گرفت و ستاد امنیت استان با ابلاغ استاندار به زودی شروع به کار می کند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.