خراسان شمالی- پاسگاه پلیس راه «بجنورد- آشخانه» با حضور سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیس راه کشور و سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی استان و دیگر مسئولان افتتاح شد.

کاهش ۴۵ درصدی تلفات جاده ای در طرح نوروزی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری در آئین بهره‌برداری  پاسگاه پلیس راه «بجنورد- آشخانه» با اشاره به اینکه در طرح نوروزی امسال تلفات حوادث رانندگی در جاده ها ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته گفت: رانندگان عزیز باید برای کمک به کاهش تلفات جاده ای به هشدار های پلیس توجه و مقررات راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کنند.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث تلفات جاده ای است که نیروی انتظامی با راه اندازی قرارگاه کاهش تصادفات تمام تلاش خود را برای رفع دغدغه و نگرانی حضرت آقا به کار بسته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ نیز نسبت به سال ۹۶ در حوزه کشته های جاده ای ۱۹ درصد کاهش داشتیم، افزود: در سال گذشته در مجموع در حوزه پلیس راه استان ۲۲ درصد کاهش تلفات جاده ای را به همراه داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی امسال تلفات حوادث رانندگی در جاده ها ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته گفت: رانندگان عزیز باید برای کمک به کاهش تلفات جاده ای به هشدار های پلیس توجه و مقررات راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کنند.

سردار مظاهری با تاکید بر اینکه تمام تلاش پلیس کاهش تلفات جاده ای است از مردم و مسافران عزیز خواست تا با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را در این رابطه یاری نمایند.

سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیس راه کشور نیز در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته استان خراسان شمالی در حوزه متوفیان جاده ای ۲۲ درصد کاهش داشته گفت: این استان با اقداماتی که در راستای کاهش تلفات انجام داده جزء استان های برتر بوده و در صدر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از تصادفات استان در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد، خاطر نشان کرد: امید است با همکاری خوب اداره راهداری در بحث ایمن سازی و ساماندهی زیرساختها این رقم کاهش چشم گیری داشته باشد.

این مقام انتظامی همچنین با اشاره به اینکه ۱۹ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی برون شهری در استان مربوط به موتورسیکلت سواران است، افزود: موتورسیکلت سواران عزیز نیز باید قانونمندی را در سرلوحه کار خود قرار دهند تا این رقم نیز کاهش پیدا کند.

جانشین پلیس راه کشور با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان عزیز گفت: در استان خراسان شمالی به جز این پاسگاه که امروز مورد بهره برداری رسید در سال جاری ساخت تعداد ۲ پاسگاه دیگر در محور چمن بید و محور اسفراین را در دستور کار داریم تا انشالله با ساخت این پاسگاه ها کاهش تلفات جاده ای و کاهش تصادفات را به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.