معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند علیه جمهوری اسلامی اقدام نظامی انجام دهد و دچار خطای راهبردی خواهد شد.

آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند علیه ایران اقدام نظامی کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار یدالله جوانیپیرامون اظهارنظرهای اخیر درباره تحریم‌ها و همچنین تحرکات غربی‌ها در خلیج فارس اظهار کرد: تحرکات جدید آمریکایی‌ها در ادامه مجموعه اقداماتی که سال‌های گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران داشتند، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با ورود ترامپ به کاخ سفید فصل نوینی در عرصه مقابله آمریکا و جمهوری اسلامی پدید آمده است، گفت: تصور ترامپ بر این بود که می‌تواند با یک رجزخوانی و هیاهو مجموعه‌ای از خواسته‌هایی را که علاقه‌مند به تحقق آن است به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند؛ لذا از همان ابتدا بحث مذاکرات جدید را با ایران مطرح کرد و خروج از برجام و تحمیل انواع فشارها بر ملت ما به‌ خاطر انجام مذاکره مجدد است اما با مقاومت و ایستادگی ملت ایران مواجه شد.

برآورد آمریکایی‌ها صحیح نیست

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این مطلب که تصور آمریکایی‌ها بر این بود که با خروج از برجام و طرح تحریم‌های جدید جمهوری اسلامی دچار انفعال می‌شود، افزود: اما با گذشت یک‌سال از خروج آمریکا از برجام و مجموعه اقداماتی که انجام دادند هیچ اتفاقی رخ نداد و مشخص شد که برآورد آمریکایی‌ها کاملاً صحیح نیست.

جوانی با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران و لغو معافیت‌های تحریمی برای خریداران نفت ایران تأکید کرد:‌ آن‌ها تصور می‌کردند این دو اقدام نقطه عطفی برایشان محسوب می‌شود، اما در پی مشاهده بی‌تأثیر بودن این دو اقدام، مبادرت به ارسال ناو خود به منطقه و طرح موضوع اقدام نظامی کردند.

اقدام نظامی آمریکا علیه ایران یک خطای راهبردی است

وی بیان کرد: آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام نظامی انجام دهد و این موضوع را خودشان می‌دانند که اگر به این تصمیم عمل کنند دچار خطای راهبردی خواهند شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به تقویت اجماع داخلی با هدف خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکا گفت: در داخل کشور تقویت اجماع داخلی را شاهد هستیم که مردم خواهان ایستادگی مقابل فشارهای آمریکا هستند و در این حوزه احزاب و تشکل‌ها و تمامی گرایش‌های سیاسی بر روی این موضوع اتفاق نظر دارند.

آمریکا تحت هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست

جوانی خاطرنشان کرد: از زمانی‌ که آمریکا از برجام خارج شد، تحت هیچ شرایطی دیگر قابل اعتماد نیستند و به‌طور اساسی با آمریکایی‌های عهدشکن نباید مذاکره کرد و ملت ایران با ایستادگی بر آمریکا غلبه خواهد کرد و ویژگی‌های جغرافیایی ایران اثبات کرده که این کشور تحریم‌ناپذیر است.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.