مدیرکل امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: با انتخاب حامیان مالی مناسب و پرداخت بدهی‌های پرسپولیس و استقلال، توانستیم مجوز حرفه‌ای برای دو باشگاه را اخذ کنیم.

داوری: پرسپولیس و استقلال با حسابرسی‌های دقیق آماده واگذاری هستند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، افشین داوری اظهار داشت: حدود ۲.۵ سال است که با توجه به حضور مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان اتفاقات خوبی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ داده است که شایسته است به بخشی از آنها اشاره کنیم. این دو باشگاه قبل از حضور سلطانی‌فر با مشکلات مالی و بدهی های سنگین مواجه بودند و حامیان مالی مشخصی را به خود اختصاص نداده بودند.

وی افزود: مالیات‌های سنگین از سالیان دور این دو باشگاه را آزار می‌داد و همچنین برای گرفتن مجوز حرفه‌ای مشکلاتی را پیش‌رو داشتند که بخش اعظم آن به دلیل ساختار دو باشگاه بود. حدود هشت سال حسابرسی در آنها انجام نشده بود و شفافیت مالی وجود نداشت. از طرفی درآمدزایی‌های جانبی و نوع بلیت‌فروشی دو باشگاه ساماندهی نشده بود و از همه مهم‌تر وضعیت ثبت شرکت دو باشگاه بود که به سرانجام نرسیده بود.

داوری با اشاره به تلاش وزارت ورزش و جوانان برای حرفه‌ای شدن استقلال و پرسپولیس گفت: در دو سال گذشته کار سخت و مشکلی برای پرداخت بدهی‌های این دو تیم داشتیم تا بتوانیم مجوز حرفه‌ای شدن را بگیریم و حتی این احتمال وجود داشت که در لیگ قهرمانان آسیا نتوانیم حضور پیدا کنیم. تلاش بسیار مضاعف وزارت ورزش و جوانان باعث شد با انتخاب حامیان مالی و پرداخت بدهی‌ها که در مجموع حدود ۵۵ میلیارد تومان بود، بتوانیم مجوز حرفه‌ای دو باشگاه را اخذ کنیم و منجر به افتخارآفرینی این دو در آسیا باشیم.

وی تصریح کرد: البته مالیات هم نقش بسیار مهمی برای صدور این مجوز داشت که با درایت و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان تمام بدهی مالیاتی این دو باشگاه تجمیع و در حال حاضر در کمیسیون ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته که امیدوار هستیم هرچه زودتر مرتفع شود. در واقع دستور وزیر ورزش و جوانان باعث شد برای اولین بار تمامی مالیات‌های گذشته تجمیع و برای اولین بار به صورت مشخص تحویل وزارت اقتصاد و دارایی شده و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

داوری ادامه داد: هر دو باشگاه سالیان طولانی بود که حسابرسی نشده بودند و نیاز بود که میزان درآمد و هزینه آنها مقایسه شود. با تلاش‌هایی که در این دو سال و نیم داشتیم اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که به روز هستیم و در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ بخش حسابرسی‌شان به سرانجام رسیده و مشخصا آماده واگذاری هستند.

وی با اشاره به تاکید سلطانی فر بر روی ساختار درست هر دو باشگاه اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس در حال حاضر دارای هیئت مدیره توانمند، تخصصی و فنی هستند و ساختارشان برابر قوانین و مقررات تنظیم شده است. اگر موارد فوق را درست ارزیابی کنیم، بخش مهمی از آن به ساختار بسیار خوب دو باشگاه بر می‌شود که باعث شفافیت مالی شده است. همینطور اتفاقات خوب دیگری مثل بلیت‌فروشی الکترونیکی به دستور وزیر ورزش و جوانان انجام شد که سابقا فیزیکی بود. میزان درآمدها از این طریق کاملا شفاف است و به زودی می‌توانیم شاهد واگذاری کاملا منطقی این دو باشگاه باشیم.

داوری سپس با اشاره به اراده بسیار جدی وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری این دو باشگاه گفت: برابر قانون و بخصوص با تاکید وزیر ورزش بر رفع برخی نواقص در این مسیر، تمام مسائل و موارد مربوط به این دو باشگاه کاملا شفاف به دستگاه های ذیصلاح، مجلس و سازمان خصوصی سازی تحویل داده شده و در دی ماه سال ۹۷ این ‌حساب‌ها یا مستندات تحویل دستگاه‌های ذیصلاح داده شده و منتظریم سازمان خصوصی سازی هرچه سریعتر برابر قوانین و مقررات زمان مزایده را اعلام کند تا بتوانیم شاهد واگذاری این دو باشگاه باشیم.

داوری در مورد بدهی های انباشته شده استقلال و پرسپولیس از سالیان دور گفت: این بدهی‌ها به اشخاص مختلف، ارگان‌ها، برخی از مربیان داخلی و خارجی و بازیکنان وجود داشت که با دستور سلطانی فر در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و بخصوص در رابطه با ورزش حرفه ای این بدهی ها ساماندهی شد. البته پرداخت بدهی ها زمانی مقدور بود که حامی مالی وجود داشته باشد، چون دولت از حمایت مالی برای کمک به دو باشگاه معاف شده بود. به همین منظور حامیان خوبی مثل ایرانسل، اتکا و کوثر به صورت دو طرفه هم به این دو باشگاه کمک کردند و هم بهره کافی از برند استقلال و پرسپولیس را ببرند. همیشه استقلال و پرسپولیس نیازمند کمک‌ بودند و سیاست جدید باعث شد هم بدهی‌های گذشته آنها پرداخت شود و هم با درآمدی که از حامیان مالی داشتند شرایط بسیار خوبی در مسابقات داخلی و آسیایی داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.