مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: از ابتدای امسال ۲۱۰ کودک مشمول طرح محسنین در این شهرستان شناسایی شدند که چشم انتظار حمایت خیران و حامیان هستند.

۲۱۰ کودک مشمول طرح محسنین سبزوار حامی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، محمد داورزنی با بیان این که فرزندان طرح محسنین دارای والدین بیمار یا فرزند طلاق هستند افزود: خیران و نیکوکاران با بهره گیری از فضیلت ماه رمضان برای کمک به ایتام و فرزندان مشمول محسنین اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مجموع دو هزار و ۴۴۶ فرزند مشمول طرح محسنین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: هزار و ۶۰۸ حامی نیز از ۲۸۲ فرزند یتیم زیرپوشش این نهاد حمایت می کنند که سال گذشته هشت میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال به فرزندان یتیم کمک کرده اند.

۲۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در قالب ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

طرح محسنین یکی از طرحهای کمیته امداد است که اجرای آن با تصویب رئیس وقت کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۳۷۸ به صورت آزمایشی شروع شد و از همان ابتدا هدف طرح حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان بوده است.

جامعه هدف طرح محسنین کودکانی هستند که پدر و مادر دارند ولی والدین آنها به علل مختلف نظیر زندانی بودن، سالمندی، بیماریهای سخت و از کار افتادگی توانایی اداره زندگی آنها را ندارند.

این کودکان به دلیل این که والدین آنها در قید حیات هستند از لحاظ قانونی، شرعی و عرفی یتیم محسوب نمی شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.