مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵ سلامتکده به منظور ارائه خدمات طب سنتی در مشهد راه اندازی شده است.

راه اندازی ۵ سلامتکده در مشهد برای ارائه خدمات طب سنتی به مردم

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد مجتبوی صبح امروز  در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: نحوه فعالیت عطاری‌ها سال گذشته از طریق کمیته پیشگیری از جرم تعیین شده و مهم‌ترین مواردی که جز تخلفات محسوب می‌شود دخالت در درمان و تولید داروهای گیاهی در عطاری‌ها است.

وی افزود: ارائه پودرهای دست ساز، قرص یا کپسول توسط عطاری‌ها ممنوع است و مردم در صورت مشاهده این موارد می‌تواند به مراجع ذیصلاح برای پیگیری موضوع گزارش دهند.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای مقابله با مداخله گران درمانی سال گذشته ۶۶۴ محل مورد بازدید قرار گرفت که این محل‌ها شامل عطاری‌ها، منازلی که در حوزه درمان مردم فعالیت می‌کردند و مطب و درمانگاه‌هایی که مجوز خدمات نداشتند، بود و در مجموع بیش از ۳۰۰ مورد از بازدیدها مربوط به عطاری‌ها بود.

وی گفت: در مشهد بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ عطار فعال است که تعداد قابل توجهی از آنها مجوز عطاری ندارند و در مورد عطاری‌های متخلف بیش از ۳۱ مورد پلمپ و مابقی بیش از ۱۱۰ مورد مداخله گران درمانی بودند که فعالیت غیر مجاز انجام می‌دادند.

مجتبوی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمت به مردم در حوزه طب سنتی ۵ سلامتکده در مشهد راه اندازی شده است و در این مراکز خدماتی همچون حجامت، زالو درمانی و ویزیت پزشک متخصص ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰۰ نفر پزشک در دانشکده طب ایرانی دوره کوتاه مدت طب ایرانی را طی کردند تا بتوانند خدمات را در مطب‌ها و درمانگاه‌ها ارائه دهند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تلاش است تا طب ایرانی را به صورت علمی در بین مردم فراگیر کند و امیدواریم با این حرکت سال آینده موارد تخلف به حداقل برسد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.