شمار شهروندان آمریکایی که خواهان استیضاح رئیس جمهور کشورشان هستند از مرز ۴۵ درصثد گذشت.

۴۵ درصد از آمریکایی‌ها خواهان استیضاح ترامپ هستند

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، نتایج نظرسنجی‌های جدید توسط موسسات افکارسنجی ایالات متحده، استیضاح دونالد ترامپ رئییس جمهور این کشور هواداران بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش رویترز، تعداد شهروندان آمریکایی‌ که موافق استیضاح ترامپ هستند در حالی از مرز ۴۵ درصد گذشته است که طی ماه آوریل  گذشته نتایج نظرسنجی توسط پایگاه افکارسنجی ایپسوس(ipsos) حاکی از آن بود که حمایت از استیضاح ترامپ ۴۰ درصد بود.

اما بخش‌های دیگر این نظرسنجی حاکی از آن است که ۴۲ درصد از افراد مورد پرسش عقیده داشتند که ترامپ نباید استیضاح شود.

اما افرادی که خواهان استیضاح رئیس جمهور آمریکا هستند اغلب از میان کسانی هستند که طرفدار حزب دموکرات و احزاب مستقل دیگر هستند.

نکته جالب توجه در رابطه با این نظرسنجی اعتقاد ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به این مسئله است که ترامپ باید در رابطه با سایر موارد مهم دولتی نیز بازخواست و استیضاح شود.

شایان ذکر است که اخیرا فعالان آمریکایی به همراه دو قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا  امضای ۱۰ میلیون نفر در پای عریضه‌های درخواست آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ را به کنگره فرستادند.

این در حالی است که ترامپ، اعلام کرده است که تحقیقات «رابرت مولر»، بازرس پرونده تحقیق درباره ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه نشان دهنده این است که او از اتهاماتش تبرئه شده است اما دموکرات‌ها بر این باور هستند که با این حال تحقیقات بازری پرونده حاکی از آن است که احتمالاً ترامپ در برخی از موارد مرتکب ممانعت از اجرای عدالت شده است.

یافته های این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۳۲ نفر از اعضای کنگره معتقد هستند که گزارش بازرس مولر عادلانه بوده است اما ۴۷ درصد آن را غیرمنصفانه تلقی کرده اند.

محبوبیت رئیس جمهور آمریکا طبق این نظرسنجی اما فرق چندانی نکرده است و  همچون ماه گذشته ۳۹ درصد از شهروندان آمریکا ترامپ را قبول دارند و ۵۵ درصد مخالف وی هستند.

در این افکارسنجی که به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی انجام شده ،  یک هزار و ۶ نفر شرکت داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.