البرز - مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز با اعلام اینکه البرز در حال تبدیل شدن به هاب دارویی کشورو منطقه است، گفت : باید در سال جاری حدود ۴۵ هزار اشتغال خالص داشته باشیم که این تعریف اشتغال خالص متفاوت از خروجی اشتغال و جذب اشتغال است.

البرز در حال تبدیل شدن به هاب دارویی کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابوالفضل فلاح صبح امروز شنبه در جلسه شورای مدیران اقتصاد و دارایی استان البرز، با اشاره به اینکه فرودگاه و مجموعه اقتصادی پیام بخش حاکمیتی است  و متولی رویدادهای بخش خصوصی در البرزاست، گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان منطقه ای ویژه از مزیت های قابل توجه برای سرمایه گذاری در البرز برخوردار است.

 وی افزود: در کنار این ظرفیت فرودگاه پیام  قرار دارد و ظرفیت هایی از جمله نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی دو مجموعه ای دیگر است که کنار این مجموعه و منطقه اقتصادی شکل می دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز افزود: مجموعه های شکل گرفته در این منطقه در کنار هم، هابی را تشکیل می دهند که طبق مطالعات اولیه حتی در منطقه غرب آسیا چنین ویژگی وجود ندارد و ویژگی خاصی در حوزه تجاری، اقتصادی و لجستیک است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بندر خشک را در این منطقه داریم اما  در حال حاضرعملیاتی نشده است، گفت: خروجی نمایشگاه بین المللی بعد از شکل گیری آن می تواند بخشی ازمجموعه را در این زمینه از پایتخت خارج کرده و به البرز منتقل کند.

فلاح در ادامه گفت:منطقه ویژه برکت نیز در حال بهره برداری است که می تواند بصورت هم افزایی کنار ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی پیام  قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز به حوزه درآمدهای کل که بخشی از آن مالیاتی است، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته بیش از ۱۰۵ درصد تحقق درآمد داشته ایم  که از این میزان ۲۰۲ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی در البرز در سال بوده است که حدود  ۵۰ درصد آن جذب و محقق شده است.

فلاح با تاکید بر اینکه البرز در حال تبدیل شدن به هاب دارویی کشورو منطقه است، گفت: در سال گذشته در زمینه سرمایه گذاری خارجی تشکیل کارگروه تامین مالی برای طراحی و تدوین نقشه تامین راه مالی داشته ایم و در سال جاری نیز کار را بر مبنای اجرای این مدل قرار داده ایم.

وی اضافه کرد:توان تامین منابع مالی بانکی در البرز مثبت است و با مدل رشد ۸ درصدی که در برنامه ششم برای کشور پیش بینی شده نشان می داد که در سال حداقل ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع باید از طریق منابع بانکی، سیستم دولتی، فاینانس خارجی و ... جذب کنیم .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به اشتغال برنامه ششم و نرخ بیکاری متوسط یازده درصد برسیم باید در سال جاری حدود ۴۵ هزار خالص اشتغال داشته باشیم گفت: تعریف اشتغال خالص متفاوت از خروجی اشتغال و جذب اشتغال است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.