گروه تروریستی داعش برای نخستین بار در منطقه کشمیر هند اعلام تشکیل ولایت کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، پس از درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان در منطقه کشمیر، گروه تروریستی داعش برای نخستین بار در هند اعلام تشکیل ولایت کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، اخیراً در درگیری میان گروه‌های مسلح و نیروهای امنیتی در منطقه کشمیر یک نفر از نیروهای شبه‌نظامی کشته شد که بعداً داعش با برعهده گرفتن مسئولیت این تحولات اعلام کرد که تروریست کشته شده به این گروه تعلق داشته است.«اعماق» وابسته به داعش شب گذشته اعلام کرده که داعش ولایت جدیدی با عنوان «ولایت هند» تشکیل داده است.

در بیانیه گروه تروریستی داعش همچنین تأکید شده که این گروه در درگیری با نیروهای امنیتی در «آمشیپورا» در بخش «شوپیان» کشمیر، تعدادی از آنها را نیز کشته است.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود نوشت، به نظر می‌رسد که داعش با انتشار بیانیه شب گذشته خود مبنی بر «تشکیل ولایت جدید هند» سعی دارد به تقویت مواضع خود پس از شکست «خلافت» خودخوانده در عراق و سوریه بپردازد. و این در شرایطی است که اخیراً و برای اولین بار ظرف چند سال گذشته تصاویر جدیدی از «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در قالب یک ویدئو جدید منتشر شده است.این گروه تروریستی به تازگی حملات انتحاری خود را در منطقه شبه‌جزیره هند افزایش داده است و مسئولیت انفجارهای اخیر در سریلانکا را نیز برعهده گرفته بود؛ انفجارهایی که در روز عید پاک مسیحیان بیش از 300 قربانی گرفت. سرویس اطلاعاتی سریلانکا بعدا اعلام کرد که طراحان اصلی حملات مرگباری که در چند شهر این کشور رخ داد، دو مرد جوان هستند که ماه‌ها در سوریه و عراق برای گروه تروریستی «داعش» جنگیده‌اند و اخیرا به سریلانکا بازگشته‌ بودند.

«ریتا کاتز» مدیر گروه اطلاعاتی «SITE» که به رصد افراط گرایان گروه‌های اسلامی می‌پردازد، تأکید کرد: «تشکیل یک "ولایت" در منطقه‌ای که خودش از یک حاکمیت واقعی محروم است، نسبتا بی‌معنا است اما در عین حال نمی‌توان آن را نادیده نیز گرفت.نباید دنیا چشمان خود را به روی این تحولات ببندد اما برای جهادگرایانی که در این مناطق آسیب‌پذیر حضور دارند، این نشانه‌ مهمی است که ممکن است به عنوان زمینه‌چینی برای بازسازی نقشه خلافت داعش تلقی شود».

سخنگوی وزارت کشور هند که مسئولیت برقراری امنیت در «کشمیر» را برعهده دارد به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهارنظر درباره بیانیه اخیر داعش و «ادعای تشکیل ولایت هند» پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.