۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
کد خبر: 655920

منابع خبری از افزایش تعداد شهدای منطقه شیعه‌نشین قطیف واقع در شرق عربستان به هشت نفر خبر دادند.

تعداد شهدای قطیف به هشت نفر افزایش یافت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نظامیان سعودی از ماه می ۲۰۱۷ میلادی و با تخریب منازل شیعیان و کشتار آن‌ها به بهانه‌هایی مانند نوسازی بافت فرسوده، مبارزه با تروریسم و دیگر موارد مطرح شده از سوی آل سعود، سرکوب اقلیت شیعه‌ عربستان شکل تازه‌تری به خود گرفت و جنایات عربستان ابعاد وسیع‌تری پیداکرده است. 

 نظامیان در ادامه این اقدامات سرکوبگرانه، از عصر روز شنبه با تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی وارد شهرک «سنابس» منطقه «تاروت» در قطیف شدند و پس از محاصره تعدادی از منازل مسکونی اقدام به شلیک ممتد کردند.

فعالان عربستانی می‌گویند که نظامیان برای تحت تعقیب قرار دادن تعدادی از مخالفان آل‌سعود از ساعت 10 صبح شنبه در خیابان‌ها و میادین اصلی مستقر شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی ابتدا تعداد شهدای قطیف را دو نفر اعلام کرده بودند، اما این تعداد افزایش یافت و شنبه‌شب به هشت نفر رسید.

اهالی منطقه «السنابس» واقع در شرق عربستان پس از افزایش تعداد شهدا به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعارهایی خواستار حمایت بین‌المللی از مردم قطیف شدند.

طی سال‌های اخیر منطقه شیعه‌نشین قطیف مورد تجاوزات و جنایات حکومت عربستان سعودی قرار گرفته است که این روند، به‌ویژه بعد از انتصاب محمد بن سلمان شاهزاده جوان سعودی‌ها به مقام ولی‌عهدی سرعت بیشتری به خود گرفته است.

شیعیان قطیف و دیگر مناطق شیعه‌نشین شرق عربستان از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون صحنه‌های اعتراضات مسالمت‌آمیز است و از این‌رو، آل‌سعود همیشه آنها را خطری جدی برای بقای حکومت خود می‌داند و سرکوب آن‌ها را در دستور کار داشته‌ است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.