۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 655927

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری شیاد سابقه دار سایت دیوار خبر داد و گفت: این پرونده تا مشخص شدن تعداد دقیق شاکیان و میزان اخاذی صورت گرفته توسط مجرم، در دست بررسی است.

شیاد سایت دیوار با شکایت ۳ دختر جوان بازداشت شد

سرهنگ جواد جهانشیری به خبرنگار ما گفت: درپی اعلام شکایت دختری جوان در اسفند ماه سال گذشته مبنی بر سوء استفاده و اخاذی از وی و همچنین تشکیل دو پرونده مشابه دیگر، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان دایره اخلاقی پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی در تشریح ماجرای سوء استفاده و اخاذی از این دختر جوان اظهار داشت: شاکیه در اظهارات اولیه خود گفت که از مدتی قبل در جستجوی کار بوده و برای مشاهده فرصت‌های شغلی به سایت دیوار مراجعه کرده و با دیدن آگهی استخدام منشی با حقوق و مزایای ۳ میلیون تومانی، ترغیب شده و با برقراری تماس تلفنی، قرار ملاقاتی را با فرد انتشار دهنده آگهی در یکی از مکان های متروک که قبلاً تولیدی بوده، گذاشته است.

وی که در ابتدا متوجه نقشه شوم کارفرما نشده، تعدادی از مدارک شناسایی‌اش را به بهانه تشکیل پرونده و تکمیل مراحل استخدام، در اختیار فرد مذکور قرار داده و  در ادامه لپ تاب شخصی خود را نیز برای انجام امور اداری و کاری به کارفرما داده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: دختر جوان که آرزوی خود را در بدست آوردن شغلی مناسب برآورده می‌دید، در ادامه متوجه می‌شود که کارفرما قصد ازدواج با وی را داشته و به همین خاطر او تعدادی از تصاویری شخصی‌اش را برای وی ارسال می‌کند اما پس از مدتی، کارفرما چهره واقعی خود را نمایان ساخته و اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر با سیم کارتی که با استفاده از مدارک هویتی شاکیه گرفته، می کند و در قبال عدم انتشار تصاویر؛ ضمن ضبط لپ‌تاب، از این دختر می خواهد مبالغی را پرداخت کند.

وی بیان داشت: مرد شیاد سپس به شاکیه می گوید که ادعایش به جایی نخواهد رسید زیرا تمام مدارک علیه اوست و بدین شکل با خیالی آسوده از نبود ردپایی، دختر را ترسانده به حدی که او در ابتدا برای بدست آوردن تصاویر خود، مبلغ ۵ میلیون تومان را پرداخت می کند و بدین ترتیب ناخواسته در چنگال کلاهبردار گرفتار می‌شود؛ اما با گذشت زمان متوجه درخواست‌های نامشروع و مالی بیشتری از سوی مجرم شده و با مراجعه به حوزه قضایی و پلیس فتا برای اعاده حیثیت خود اولین قدم را در مسیر قانون بر می‌دارد.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به اینکه مجرم این پرونده سعی در مخفی نگه داشتن هویت خود را داشت، خاطر نشان کرد: پس از بررسی این پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا استان، متهم بلافاصله شناسایی و برای ادامه تحقیقات به همراه تجهیزات رایانه‌ای‌اش به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: متهم که مردی ۲۹ ساله و دارای سوء سابقه است، با دیدن شواهد و ادله فنی به جرم خود اعتراف و کسب منفعت مالی و رسیدن به اهداف شوم شیطانی را انگیزه اصلی خود از ارتکاب این جرم بیان کرد.

وی ادامه داد: در ادامه با بررسی و تحقیقات فنی صورت گرفته از ادله موجود، مشخص شد متهم این پرونده دو فرد دیگر را نیز به همین روش مورد آزار واذیت قرار داده که پرونده تا مشخص شدن تعداد شاکیان و میزان دقیق اخاذی صورت گرفته توسط مجرم، در دست بررسی است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.