مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: کارگروه بررسی نحوه اصلاح قوانین مربوط به همسان سازی سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانان تا یک ماه آینده نظر خود را اعلام می‌کند.

تعیین تکلیف سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی تا یک ماه آینده

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران، در خصوص آخرین وضعیت سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی در شهر تهران گفت: مشکلی که وجود دارد تفاوت بین دو قانون است قانونی که آتش نشانان تهران با آن سخت و زیان‌آور بازنشسته می شوند متفاوت با قانون سازمان تامین اجتماعی بوده و این دو گروه در نحوه بازنشستگی و محاسبه سخت و زبان آور بودن شغل شان تفاوت هایی دارند.

وی افزود: تفاوت این است که برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ده سال سنوات ارفاقی در نظر گرفته شده است در حالی که برای بازنشستگان سازمان آتش نشانی تنها پنج سال سنوات ارفاقی در نظر گرفته شده است.

داوری گفت: حقوق بگیران تأمین اجتماعی بر اساس تبصره شماره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی بازنشسته می‌شوند در حالی که در آتش‌نشانی تهران افرادی که عضو صندوق بازنشستگی هستند بر آن اساس بازنشسته می شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران تصریح کرد: چندی قبل یک کار گروهی در سازمان آتش‌نشانی و شهرداری تهران تشکیل شد تا بتوانند اصلاحات مربوط به همسان سازی این قانون را انجام دهند البته این همسان‌سازی باید بررسی شود که با توجه به اختیارات شورای شهر تهران ممکن است یا خیر و باید به مجلس برود و مجلس برای آن تصمیم بگیرد.

وی گفت: این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم تا یک ماه آینده به نتیجه برسیم که فرآیند بررسی آن چگونه باشد.

 داوری خاطرنشان کرد البته یادمان باشد که سختی کار شامل آتش نشانان تهران هم می‌شود ولی با یک سری تفاوت‌ها.

وی در خصوص قدمهایی که برای بازنشستگی و سخت و زیان آور محسوب شدن شغل آتش نشانان تهرانی برداشته شده است گفت: قبلا عنوان می‌شد که حداقل باید فرد ۵۰ سال سن داشته باشد که این محدودیت برداشته شد و با هر سنی افراد می توانند بازنشسته شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت:  دوم اینکه در گذشته بودجه خاصی برای این موضوع اختصاص نیافته بود که این بودجه هم با عدد قابل توجهی اختصاص یافته است و با همین بودجه موجود می‌شود همکارانمان را بازنشسته کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.