اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در یادداشتی تحت عنوان «اروپایی‌ها واقعاً چه می‌خواهند» به انتخابات آتی پارلمان اروپا که از 23 تا 26 ماه می برگزار خواهد شد، پرداخت.

چالش‌های انتخابات آتی اتحادیه


خالدی:اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در یادداشتی تحت عنوان «اروپایی‌ها واقعاً چه می‌خواهند» به انتخابات آتی پارلمان اروپا که از 23 تا 26 ماه می برگزار خواهد شد، پرداخت و نوشت: رأی‌ دهندگان در همه کشورهای عضو اتحادیه در موعد مقرر به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا ۷۰۵ نماینده پارلمان اروپا را انتخاب کنند. اما واقعیت آن است که این انتخابات کاملاً متفاوت از گذشته است. این انتخابات تنها همه پرسی در مورد مهاجران نخواهد بود، بلکه مسائل و چالش های مهم‌تری را نیز مد نظر قرار خواهد داد.

به گزارش قدس آنلاین در ادامه آمده است: نتیجه جدیدترین تحقیقات نشان می دهد 70 درصد از اروپاییانی که مایل به رأی دادن هستند، هنوز انتخاب روشنی ندارند. از سوی دیگر در کنار دوگانه مهم «اروپا باز» در برابر «کشورهای بسته» چالش بین حفظ وضع موجود و یا ایجاد تغییر نیز مد نظر است. در حالی که بسیاری از ساکنان اتحادیه همچنان به‌طور جد نگران افزایش حضور مهاجران بودند، افراد دیگر نگرانی بیشتری نسبت به مقولات دیگر مانند رادیکالیسم اسلامی (22 درصد جمعیت رأی گیری اتحادیه اروپا)؛ ظهور ناسیونالیسم و جریانهای راست افراطی (45، 11 درصد)؛ و اقتصاد (16 درصد) هستند. تنها 15 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا که از حق رأی برخوردارند مهاجران را به عنوان یکی از تهدیدهای مهم در اروپا می‌دانند.

نکته مهم در شرایط حاضر جهت‌گیری رأی دهندگان است؛ به این معنی که رأی دهندگان در حال حاضر آماده حرکت در جهت‌های مختلف هستند؛ بنابراین حتی رویدادهای آخرین لحظه می‌توانند آرایش نهایی پارلمان اروپا را شکل دهند. مؤلفه‌ای مهم که اکنون می تواند سرنوشت این دوره از انتخابات پارلمان اتحادیه را تحت شعاع قرار دهد، رواج پوپولیسم در کشورهای عضو و محبوبیت احزاب «بدبین به اتحادیه اروپا» است. احزاب طرفدار اروپایی در مقابل احزاب راست افراطی طرفدار ملی‌گرایی که از سوی ترامپ نیز مورد حمایت قرار دارند، اکنون در موقعیت حساسی قرار گرفته‌اند. بنابراین نوع عملکرد این احزاب در اقناع مردم و نحوه تعامل آن‌ها با شهروندان آینده اتحادیه را ترسیم خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.