گل‌آلود شدن آب شرب محدوده گسترده‌ای در بلوار توس موجب گلایه چندروزه ساکنان این منطقه شده است.

پاسخ آبفای مشهد درباره آب گل‌آلود توس

به گزارش خبرنگار ما از اواخر هفته گذشته تعداد زیادی از ساکنان بلوار توس بویژه در محدوده توس ۳۱ تا توس ۶۷ و خیابان نجف در تماس با روزنامه از گل‌آلود شدن شدید آب آشامیدنی خود اظهار گلایه‌مندی کرده و مدعی بودند در ایام ماه رمضان غیرقابل شرب شدن آب معضل جدی برای آن‌ها شده است.

یک زن خانه‌دار در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آب آشامیدنی را از زندگی روزمره حذف کرد و ناچاریم با خرید آب معدنی نیاز خود را برطرف کنیم.

مرد جوانی هم در حالی که چند بطری آب خریداری کرده، می‌گوید: در چنین وضعیت اقتصادی که بسیاری از ساکنان این منطقه از قشر ضعیف جامعه هستند همین مشکل کوچک و موقتی هم برای ما مشکل بزرگی است و امیدواریم متولیان این حوزه در سریع‌ترین زمان چاره‌اندیشی کنند.

 پاسخ یک مسئول

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مشهد هم ضمن تأیید مشکل پیش آمده آن را ناشی از خرابی تأسیسات شبکه می‌داند.

حسین اسماعیلیان می‌گوید: به دنبال بارندگی‌های چهارشنبه گذشته بخشی از تأسیسات آبرسانی در محدوده چشمه اندرخ تخریب و موجب نفوذ گل‌ولای به داخل شبکه شد.

وی می‌افزاید: به دلیل آنکه بخشی از آب مورد نیاز اهالی توس از محل این چشمه تأمین می‌شود، گل‌ولای وارد شده به شبکه، آب شرب ساکنان این محدوده را گل‌آلود کرد که از همان ساعات اولیه مأموران شرکت آبفا در بخش اتفاقات وارد عمل شدند و ضمن ترمیم شبکه، بخش قابل توجهی از مسیر شبکه آبرسانی را نیز شست‌وشو دادند تا مشکلات مشترکان به حداقل برسد.

وی یادآور شد: اما به لحاظ فنی بخشی از گل‌ولای وارد شده به لوله اصلی در شبکه پخش شده و بتدریج شاهد بهبود کیفیت آب شرب اهالی خواهیم بود، همچنان که بخشی از مشترکان بعدازظهر جمعه شاهد حذف گل‌ولای در آب مصرفی بودند و در همین زمان تعداد اندکی از مشترکان در انتهای شبکه همچنان شاهد گل‌آلود شدن آب شرب بودند.

وی ادامه می‌دهد: کاهش تماس‌های مشترکان این محدوده با اتفاقات آبفا نیز بیانگر بهتر شدن وضعیت آب شرب در بخش قابل توجهی از این منطقه است و بزودی این مشکل به صورت کامل رفع خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.