خراسان شمالی- سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان شمالی گفت: جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات بستر مناسبی برای خلق آثار فاخر نمایشی با تکیه بر خلق مفاهیم با موضوع قران، عترت، سیره و زندگی انبیا و اهل بیت علیهم السلام و بسیاری از آموزه های اخلاقی و اجتماعی برگفته از این مضامین خواهد بود

خراسان شمالی میزبان جشنواره های ملی هنرهای نمایشی آیات و  فیلم روستا

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری سیاست برگزاری جشنواره ها و رویدادهای ملی در حوزه هنر با توجه به قابلیت ها وظرفیت های استانها انجام می شود

وی افزود: با توجه به رویکرد و سیاست دبیرخانه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) مبنی بر چرخشی کردن جشنواره های موضوعی امام رضا در همه استانها و عوض کردن جشنواره ها در استان های مختلف‌؛ به رغم آمادگی استان در خصوص برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی استان با رویکرد تقویت ساختاری و محتوایی؛ امسال این جشنواره با رویکرد بنیاد رضوی، در استان آذربایجان شرقی برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته و موافقت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی امسال استان خراسان شمالی میزبان جشنواره هنرهای نمایشی آیات خواهد بود.

حیدری افزود: این جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی از لحاظ ساختاری و محتوایی از وسعت بالاتری برخواردار خواهد بود و زمینه تولیدات بیشتری در حوزه  آثار نمایشی با موضوع قرآن خواهد داشت.

وی، تاکید کرد: این جشنواره بستر مناسبی برای خلق آثار فاخر نمایشی با  تکیه بر خلق مفاهیم با موضوع قران، عترت، سیره و زندگی انبیا و اهل بیت علیهم السلام و بسیاری از آموزه های اخلاقی و اجتماعی برگفته از این مضامین خواهد بود.

به گفته وی در هفته کرامت هم شاهد برگزاری هفته فرهنگ رضوی با ارائه تولیدات و آثار فاخر فرهنگی و هنری با موضوع امام رضا(ع)خواهیم بود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان شمالی افزود: همچنین این استان در تیرماه امسال میزبان جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر  خواهد بود.

گفتنی است: استان خراسان شمالی همواره به عنوان یکی استان های مطرح در برگزاری مطلوب و اثرگذار رویداد ها و جشنواره های ملی هنری بوده است‌.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.